Janeček (ČSSD): Doprava je investicí do budoucna

23.09.2014 9:06

Jednou z nejdůležitějších investicí do budoucnosti jakéhokoli regionu v České republice je kvalitní a bezproblémová doprava. Klíčové je zajistit údržbu a rozvoj silniční sítě a také dobře nastavit podmínky pro veřejnou dopravu - vlaky a autobusy.

Janeček (ČSSD): Doprava je investicí do budoucna
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

V Královéhradeckém kraji se nám díky úspěšnému získávání evropských dotací daří komunikace udržovat v dobrém stavu.

Žádný investor se nebude „prát“ o region, kde bude špatná dopravní infrastruktura. Náš kraj má štěstí v tom, že může díky své aktivitě pravidelně čerpat finance z Bruselu. Například aktuálně se nám podařilo získat více než 30 milionů korun na rekonstrukce opěrných zdí podél silnice mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem. Jestli by ale něco zajistilo kraji z dlouhodobého hlediska slibný vývoj ekonomiky a hospodářství, byla by to především rychlostní komunikace vedoucí až na polské hranice. A to nezmiňuji bezpečnost na silnicích, která by se vybudováním takovéto klíčové dopravní spojnice rapidně zvýšila. Nyní se začalo „blýskat na lepší časy“ alespoň v tom, že dálnice D11 bude dotažená do Hradce Králové. Neméně důležité ale je, aby výstavba pokračovala dál směrem k hranicím s Polskem.

Právě kvalitní spojení kraje a republiky s Polskem by se mohlo stát významnou investicí do budoucna, která přinese užitek celé zemi. Domnívám se tedy, že stát by neměl na dálnici šetřit, ale zařadit její další stavbu mezi své priority a cíle pro příští léta.  Lidé v našem kraji dálnici a výhody, které přináší, nutně potřebují. A potřebují ji i naši sousedé v Polsku. V dopravě se stejně jako v jiných oblastech potkává vize ideálního stavu s realitou a možnostmi, které z ní vyplývají. Stejně tak, jako nelze lidi nechat bez lékaře či bez sociální pomoci, nelze je nechat ani bez kvalitních silnic. Královéhradecký kraj se maximálně snaží, aby svou dopravní infrastrukturu udržel v co nejlepším stavu. Aby se lidé bez problému dostali, kam potřebují, aby špatné silnice neodradily investory a turisty. K tomu, aby jeho snaha byla co nejefektivnější, ale bude potřebovat i silnou podporu státu.

Pokud bychom měli najít společného jmenovatele všech problémů a možností rozvoje v oblasti dopravy, jsou to jednoznačně peníze, peníze a zase jen peníze. Kraj nemůže modernizovat a opravovat silnice či dotovat provoz vlaků a autobusů, pokud by na úkor toho musel omezovat jiné resorty. To, co je pro kraj důležité a klíčové, je odpovědná a důsledná spolupráce se státem, který musí být garantem velkých projektů. Česká republika se řadí mezi vyspělé evropské státy. Svou vyspělost bychom podle mého názoru měli dokázat mimo jiné i tím, že budeme disponovat kvalitní silniční sítí, která bude pravidelně a koncepčně modernizována, která bude navazovat na evropský dopravní systém a bude mít jasně stanovený budoucí vývoj.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Janeček - profil

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Oslavy konce 2. světové války nejsou jenom Slavnosti svobody v Plzni

8:06 Vích (SPD): Oslavy konce 2. světové války nejsou jenom Slavnosti svobody v Plzni

V těchto květnových dnech si opět připomínáme konec 2. světové války v Evropě a definitivní porážku …