Tento prodej přitom před dvěma roky pozastavil ministr dopravy Věcí veřejných, VV totiž jednoznačně bránily prodeji pozemků společnosti Penta značně pod cenou. Jaká by měla být cena dnes, není zatím známo. Klasnová se na to hodlá ptát jak ministra dopravy, tak vedení Českých drah.
Podle smlouvy z roku 2004 mezi Českými dráhami a společností Masaryk Station Investment, kterou mezitím ovládla společnost Penta, by měl kupec s předkupním právem získat od ČD sedmdesát sedm tisíc metrů čtverečních za 400 milionů korun. Jednalo se o částku přibližně sedmkrát pod tržní cenou. Proto ministerstvo dopravy v gesci VV v prosinci 2011 prodej pozastavilo. Podle neoficiálních informací hodlalo za pozemky získat nejméně tři miliardy.
"Do nynějška se od té doby o prodeji nemluvilo. Náhle však hodlají České dráhy podle mých informací v tichosti a velmi rychle pozemky pod Masarykovým nádražím prodat," varuje Kateřina Klasnová. Ta se hodlá na prodej oficiálně ptát jak ministra dopravy Zdeňka Žáka, tak vedení Českých drah. "Věc, která čekala roky, se určitě nemusí uskutečnit nyní v několika týdnech, a mohu jen doufat, že vláda nehodlá prodávat pozemky pod cenou," podotýká Klasnová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz