“Evropané dnes podle odhadů přichází kvůli zbytečnému vyhazování zboží až o 12 miliard euro ročně, tedy asi 303 miliard korun. Při tom vyprodukují asi 35 milionů tun odpadu. Jinými slovy: chováme se, jako kdybychom neměli jen jednu Zemi, ale měli bychom jich aspoň deset, jako kdyby nové zboží nic nestálo. Problém ale není ani tak v zákaznících, jako ve výrobcích samotných. Ty totiž bývají navrženy tak, aby dlouho nevydržely a zákazníci si museli zase brzy koupit výrobek nový. A oprava buď není dostupná nebo se nevyplatí,” popisuje Kolaja.
To má změnit dvojice legislativ, které dostali od europoslanců finální schválení. Jde o směrnici o ecodesignu a o takzvané právo na opravu. První jmenovaná se zaměřuje na to, jak jsou výrobky navrženy, druhá na to, jak jim lze po rozbití vdechnout nový život.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

10:17 Langšádlová (TOP 09): Rusko zůstává největší hrozbou pro evropskou bezpečnost
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Rusku.
- 8:14 Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje
- 6:16 Kavij (KSČM): Ministerstvo obrany má díky zbrojařskému lobbingu NATO žně
- 22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona