Pardubický kraj řeší návaznost na velké dopravní stavby státu

22.06.2014 6:42

Odborníci si prohlédli čtyři nejvýznamnější silniční stavby v kraji, včetně opatovické křižovatky. Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s ní bude spokojen až ve chvíli, kdy nebude končit v poli. Hotová musí být do konce roku 2015, což je podmínka spolufinancování Evropskou unií.

Pardubický kraj řeší návaznost na velké dopravní stavby státu
Foto: red
Popisek: Hejtman Martin Netolický v diskuzi nad mapovými podklady v Opatovicích

Exkurzi po nejvýznamnějších silničních stavbách v Pardubickém kraji v roce 2014 uspořádala Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT) společně s Pardubickým krajem, Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD), Správou a údržbou silnic Pardubického kraje a Krajskou hospodářskou komorou. V itineráři pracovního programu byla mimoúrovňová křižovatka rychlostní silnice R35 v Opatovicích nad Labem, stavba nové křižovatky s odbočkou ze silnice I/37 na Stéblovou, výstavba obchvatu Chrudimi a také nadjezdu Trojice – Paramo v Pardubicích.

První zastávkou byla výstavba třetího patra mimoúrovňové křižovatky v Opatovicích nad Labem, resp. dostavba estakády směrem na Časy. Po dvouleté přestávce, vynucené rozhodnutím někdejšího ministra dopravy, si stavební firmy převzaly stanoviště zpět v červnu 2013. Hlavní část výstavby tvoří kilometr dlouhý most ve čtyřpruhu. „Je to stavba, která přesahuje regionální význam. Bez jistoty pokračování výstavby dál do kraje se z ní však můžeme maximálně radovat, to je tak všechno. Spokojen s ní budu až ve chvíli, kdy nebude končit v poli,“ prohlásil na místě stavby hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Hejtman se zajímal také o situaci v oblasti výkupu pozemků nutných pro další výstavbu rychlostní silnice R35. „Byl jsem informován, že v prvním úseku Opatovice – Časy je vykoupeno pouze kolem 20 procent pozemků. Čekáme na novou legislativu k problematice oceňování pozemků, doufám, že se pak posuneme dál,“ dodal hejtman Martin Netolický.

Výstavba křižovatky v Opatovicích nad Labem je spolufinancovaná z Operačního programu Doprava, a to z 85 procent, stát se podílí 15 procenty. „Z té stavby máme jenom radost, každý den je vidět nárůst jak spodní části, tak dneska i mostovky. Stavba pokračuje podle harmonogramu a už víme, že stihneme termín do konce roku 2015,“ ubezpečil Bohumil Vébr, ředitel pardubické krajské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Z opatovické křižovatky se odborníci přesunuli po silnici I/37 směrem k Pardubicím, k výstavbě mimoúrovňové křižovatky Stéblová. Ta vzniká jako náhrada za zrušený sjezd u místního autobazaru a bude mít podobu oboustranných sjezdů. Tato situace byla důsledkem výstavby nového čtyřpruhu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Do provozu má být tato křižovatka uvedena do prosince 2014.

Třetí zastávkou byla stavba na silnici I/37 v Pardubicích v lokalitě Trojice – Paramo. Úsek mezi nádražím a dostihovým závodištěm je nejzatíženější silnicí v Pardubickém kraji. „V loňském roce jsme dokončili první etapu, která vyřešila nadjezd nad silnicí I/2, lávku pro pěší i podchod,“ informoval ředitel krajské správy ŘSD Bohumil Vébr s tím, že je připravována výstavba nového, necelý kilometr dlouhého dvoupruhu podél současné komunikace, který přemostí i železniční koridor. „Na tuto stavbu máme získána veškerá stavební povolení, jsou dokončeny veškeré dokumentace a bude zahájeno výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ dodal Vébr.

Cestou na další zastávku, na prohlídku výstavby obchvatu Chrudimi, se do diskuze nad projektem pustili ředitel krajské správy ŘSD Bohumil Vébr s hejtmanem Pardubického kraje Martinem Netolickým a jeho náměstkem pro dopravu Jaromírem Duškem. Vybudování obchvatu je jediným možným řešením pro odlehčení západní poloviny městského okruhu v Chrudimi a měl by převzít maximální část dopravní zátěže ve směru sever – jih a veškerou tranzitní dopravu. „Do Chrudimi vedou od Pardubic dvě cesty – buď po silnici první třídy, nebo po spojce od Medlešic. Právě v této lokalitě vzniká nová přeložka, která protíná obec Vestec. Odtud by měla být svedena doprava do centra Chrudimi, ale obáváme se, že i po případném zkapacitnění této silnice bude příjezd do města velmi komplikovaný,“ řekl náměstek hejtmana Jaromír Dušek. Jeho slova potvrdil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, který chce jednat se samosprávou města Chrudimi o městském územním plánu a variantách řešení této situace. „Všechny navštívené stavební akce jsou záležitostí Ředitelství silnic a dálnic ČR a my jako krajská organizace můžeme být nápomocni v řešení navazujících potřeb na silnicích II. a III. třídy. Taková situace nastane zejména u rychlostní silnice R35,“ uzavřel ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Pardubickykraj.cz

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

17:11 Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

Přetahování se východu se západem v Evropě a jejím okolí provázejí četné barevné revoluce versus reg…