Mám ohromnou radost, že se nám s tím za našeho působení podařilo konečně někam hnout. Tato dlouho očekávaná přestavba přinese řadu změn a přiblíží nás zase o kousek k hezké a moderní stanici s pěknou městskou čtvrtí, jako je to například na Chodově.
Pokud se ptáte, proč naší městské části zabralo tak dlouho, než tyto změny dala do pohybu, a jak je možné, že se to celých 12 let pouze a jen plánovalo, pak vám hned odpovím. Potíž zde byla v tom, že město původně požadovalo po dopravním podniku kolem 600 tisíc korun za pronájem pozemku, který je nutný ke stavebním pracím využívat – pro přístup na stavbu, pro odkládání materiálu a tak dále. Vzhledem k tomu, že Dopravní podnik hl. m. Prahy neměl na tento pronájem několik let po sobě prostor v rozpočtu, rekonstrukce metra tak stála na místě.
Žádat tyto peníze po dopravním podniku a blokovat tak celou přestavbu mi osobně přišlo jako naprostý nesmysl. Vždyť konec konců je to v zájmu nás všech, občanů i městské části, aby se toto místo po letech konečně zvelebilo a dopravní podnik není žádná soukromá firma, která by na tom nespravedlivě profitovala. Můj návrh řešení byl jednoduchý. Prostě tento pronájem odpusťme a podílejme se na přestavbě jako skuteční partneři. Už bylo na čase.
Co si budeme povídat, všichni víme, jak to se stanicí a jejím okolím vypadá. Nepořádek, odpadky a nedopalky, špinavá nebo rozbitá skla, posprejované zdi, bezdomovci a obecně nedostatek občanského vyžití a služeb v lokalitě. Pokud pomineme samotný její stav a vzhled, je stanice metra v podstatě obklopena jen vzdálenými bytovými domy a ničím jiným. To samozřejmě má své důvody v historii, kdy tehdy vládnoucí komunisté stačili vystavět pouze tyto panelové domy, ale na nic dalšího už jim peníze nezbyly a za 30 porevolučních let se dosud žádné další vládě nepodařilo s tím něco provést.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV