V minulých dnech se v médiích objevila informace, že Ministerstvo 
dopravy vybralo bez výběrového řízení organizátora soutěže na 
provozovatele mýtného systému po roce 2016. Tato informace se nezakládá 
na pravdě a je značně zavádějící. Nebyl vybrán ani organizátor soutěže 
ani samotný provozovatel mýtného systému. Ministerstvo dopravy pouze 
oslovilo firmu Veřejné zakázky, s.r.o., aby připravila administrativní a
 formální část veřejné zakázky na projektového manažera, teprve ten pak 
mimo jiné připraví zadávací dokumentaci pro výběr dodavatele mýtného 
systému a souvisejících služeb po roce 2016.
Celý přípravný proces provozování mýta je zcela transparentní a obvyklý. „Ministerstvo
 dopravy těmito kroky naplňuje usnesení vlády, které nám uložilo do 31. 
prosince vyhlásit výběrové řízení na projektového manažera Systému 
elektronického mýta od roku 2017,“ vysvětlil ministr dopravy Zdeněk Žák.
K výběru dodavatele mýtného systému dojde až po uplynutí následujících tří fází:
1. fáze - současnost
Ministerstvo
 dopravy ve spolupráci s ŘSD připravuje po obsahové stránce podmínky 
soutěže na výběr projektového manažera. Společnost Veřejné zakázky, 
s.r.o. zajišťuje administrativní a formální část této zakázky. Vypsání 
řádného výběrového řízení na projektového manažera předpokládá 
Ministerstvo dopravy ve druhé polovině února 2014.
2. fáze
Teprve
 projektový manažer, který bude vybrán na základě otevřeného výběrového 
řízení, začne pracovat na právní a systémové analýze současného stavu, 
vyhodnocovat ekonomické a regulační přínosy různých variant zpoplatnění 
pozemních komunikací po roce 2016 a formulovat technické podmínky pro 
provozovatele mýtného systému. O požadavcích na nový mýtný systém včetně
 toho, jaké silnice budou zpoplatněny, rozhodne nová vláda.
3. fáze
Samotné
 vypsání soutěže na provozovatele mýtného systému, které Ministerstvo 
dopravy předpokládá v roce 2015 po schválení zadávací dokumentace.
„Díky
 zmateným informacím, které se objevily v některých médiích, reagovali 
nešťastně někteří zástupci veřejného života, například kandidát na můj 
post Antonín Prachař či expředseda vlády Jiří Paroubek. Kdyby oba pánové
 nepodlehli mediální dezinformaci a kontaktovali mě, jsem si jist, že by
 komentář z jejich strany byl jiný, po odborné stránce 
nezpochybnitelný,“ konstatoval ministr dopravy Zdeněk Žák. 






