Česká pirátská strana

Internet je naše moře!
  • Piráti
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,29. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.02.2023 17:14:00

Konec zneužívání osobních údajů pro politické reklamy

Konec zneužívání osobních údajů pro politické reklamy

Podle nových pravidel mohou být osobní údaje, použité pro účely cílení, pouze pokud k tomu byl dán výslovný souhlas.

 Naopak nebude možné cílit politické reklamy na základě rasy, etnického původu, náboženského přesvědčení, sexuální orientace, zdravotního stavu nebo politických názorů.

Lidé také nově budou vědět jaký subjekt na ně cílí, za kolik peněz a proč. Návrh nyní míří do trialogu.

„Je naprosto nepřijatelné, aby politici v kampaních zneužívali osobní údaje lidí. Cílem nových pravidel je zabránit manipulaci s voliči, kterou usnadňuje velmi úzké cílení. To nejenže přispívá k polarizaci společnosti, ale také narušuje soukromí lidí. S hrdostí mohu říci, že po dnešku jsme o krok blíže ke spravedlivější politické soutěži,” vysvětluje pirátský europoslanec a kvestor Evropského parlamentu Marcel Kolaja.

Podle europoslankyně Markéty Gregorové pomůžou nová pravidla narovnat pravidla politické soutěže. “Představte si, že vás někdo bude měsíce sledovat, doma, v práci, bude vám dokonce prohrabávat odpadky - a na základě toho pro vás na míru vyrobí letáček o kandidátovi či politické straně. Ten vám pak dá nejen do schránky, ale i vylepí zvenčí na okna. Přesně takto v onlinu funguje tzv. mikrocílená politická reklama. Schválená zpráva by měla znemožnit zneužívání našich specifických slabostí a také zvýšit odpovědnost politických subjektů za to, jakou reklamu šíří mezi lidmi," říká Gregorová.

“Důležitým prvkem nové legislativy je zveřejňování relevantních informací. Zadavatel, rozpočet, cílová skupina a další údaje související s politickou reklamou budou publikovány na jednom místě, kde k nim budou mít přístup jak občané, tak neziskové organizace nebo novináři, což povede k větší transparentnosti,“ dodává Kolaja.

Aby se zajistilo dodržování pravidel, bude mít Evropský sbor pro ochranu údajů možnost sankcionovat v případě, že příslušný vnitrostátní orgán nebude dostatečně plnit svou funkci. V případě závažnějšího porušení pravidel, může dojít i k pozastavení možnosti cílit reklamu pro dané inzerenty. Dalším krokem k přijetí nových pravidel je dohodnutí finálního znění mezi Parlamentem, Komisí a členskými zeměmi.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama