Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.06.2015 9:57:01

Sociální demokraté plní své sliby

Sociální demokraté plní své sliby

ČSSD v rámci svého volebního programu měla mimo jiné priority i podporu výstavby dopravní infrastruktury. Nejinak tomu bylo i v případě slibů sociální demokracie ve Zlínském kraji.

Vždyť bez kvalitního dopravního napojení se těžko lákají investoři. Proto také prioritami v kraji byly rychlostní komunikace R49 a R55 a silnice I/49 a I/35. Podpora také směřovala k modernizaci železnice v rámci SŽDC. Priority podpory dopravní infrastruktury se odrazila i v programovém prohlášení vlády. Nicméně zastavení přípravy dopravních investic za pravicových vlád způsobilo časové zpoždění, které není pro naše spoluobčany příjemné.

V rámci Operačního programu doprava a SFDI se předpokládá v letech 2015 až 2017 proinvestovat v našem kraji celkem 11,6 miliardy korun. Mezi největší dopravní stavby patří již zmíněný úsek R49 mezi Hulínem a Fryštákem, I/35 Valašské meziříčí – Lešná 3.etapa, I/48 Vizovice – Lhotsko a konečně pokračování obchvatu Otrokovic v rámci R55. Největší investice na železnici se ve Zlínském kraji dotknou elektrifikace a modernizace trati Otrokovice – Vizovice, pokračování modernizace tratí Petrovice – Břeclav a Hranice na Moravě – Horní Lideč – Střelná.


Mimo tyto významné investiční akce z rozpočtů SFDI a SŽDC navýšila vláda rozpočty krajů o 3,5 miliardy korun na mimořádné opravy krajských komunikací, čímž byly zahájeny předem připravené investice, které zlepší kvalitu krajských silnic. Je jen dobře, že vláda a ČSSD plní své předvolební sliby. Souhlasím s tím, že by rychlost výstavby mohla být vyšší, ale je nutno připomenout dlouhodobé podcenění přípravy řady dopravních staveb v minulosti.

To, co je důležité, je skutečnost, že se řada akcí zahajuje či zahájí. A každý neproinvestovaný rok přináší pouze větší náklady a dopravní problémy. Vždyť zlepšení dopravního napojení sníží dopravní zatížení měst a obcí a zejména výrazně zlepší kvalitu životního prostředí.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama