Ing. František Laudát

ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,25. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.01.2019 15:38:00

Babiš už věří i vlastním lžím

Babiš už věří i vlastním lžím

Komentář na facebookovém profilu k vystoupení Andreje Babiše v pořadu OVM.

Babiš už věří i vlastním lžím: nedělní Otázky VM se odehrávaly v novém studiu. To bylo otevřeno ukázkou neschopnosti Babiše splnit měřitelné sliby. Jedním z mála měřitelných slibů je výstavba dálnic. To bylo výkřiků na náměstích, jak to konečně rozjedou. Čísla jsou jasná - nerozjeli nic, zato se rozjela anoistická manipulační mašinerie. Tak jsme se dověděli, že D1 je nová dálnice, neschopnost stavět nové dálnice se kryje za čísla oprav a úprav silnic I. třídy. 

Také se Babiš pochlubil, že až oni prosadili nový zákon o výkupu pozemků. V tomto případě si jeho propagandisté asi dobře spočítali, že se málokdo bude pídit po pravdě. Tak vám tu budu vyprávět skutečný příběh, jak to s tím zákonem bylo. Prvním Babišovým ministrem dopravy byl Prachař, který ministroval do listopadu roku 2014. Do Sněmovny přinesl novelu zákona, podle níž se měl urychlit výkup pozemků. Nedbal varování předsedy klubu ODS Stanjury a mě, že naopak výkupy zastaví. 

K Prachařově zákonu Stanjura vypracoval dvě možné alternativy, pod které jsem se podepsal a společně jsme je předložili. O míře hlouposti a neschopnosti anoistů krátká odbočka. Ještě v pondělí mně Zbyněk Stanjura návrh neposlal se slovy, že nestíhá, ale že ho ráno budu mít v mailu. Skutečně ráno v osm návrh ve dvou variantách byl na světě. Anoisté následně s pošklebky návrh smetli ze stolu. Prachařův návrh nabyl účinnosti a VÝKUPY SE ZASTAVILY. Celkem logicky - například nebylo možné vyvlastňovat, protože zákon měl více možných částek až po 13násobek. Vyvlastňovat lze až v případě, že vyčerpáte všechny zákonné nástroje pro dohodu. Jenže 13-ti násobek se každý bál podepsat a měl být jen vzácnou výjimkou. Naopak, 13násobek ceny chtěl každý prodávající. 

Prachař padl, nastoupil Ťok. Někdy v únoru 2015 jsem se ho zeptal, jak vykupují. Řekl mi, že to podle "Prachaře" nejde a musí se to změnit. Potom se nedělo nic. Jako místopředseda Hospodářského výboru jsem požádal o analýzu někdy v květnu 2015. Analýzu tehdy ministerstvo dopravy dodalo promptně. Požádal jsem tedy, aby mně ministerstvo připravilo návrh novely, že to vyjednám se všemi stranami ve Sněmovně a schválíme novelu. Příprava návrhu ale vázla. Chtěl jsem to stihnout před prázdninami. Po několika urgencích byl návrh na světě koncem srpna. Doprava tam ještě dala další věci, budiž. Návrh jsme podali napříč stranami, pro lepší průchodnost byl první podepsán Kolovratník z ANO. Jenže ouha - na vládě proti tomu protestoval tehdejší šéf pro legislativu, jistý Jiří Dienstbier. Přesto vláda na to dala kladné stanovisko. 

Ve Sněmovně ale zase začal problém. Pro anoisty to nebylo prioritou. Faltýnek neměl a myslím, že ani nemá Ťoka v oblibě. Proto se ne a ne novela dostat k projednání. Až někdy v listopadu, či začátkem prosince 2015 jsem coby vyjednávač programu Sněmovny za TOP 09 vyměnil projednání této novely za jiný zákon. Novela projela Sněmovnou v jednom čtení absolutně bez problémů, až na senátorku Seitlovou i Senátem. Takže dnes se vykupují zemědělské a lesní pozemky podle této novely za osminásobek, ne podle žádné vládní a už vůbec ne podle Babišovy.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout