Ing. František Laudát

Předseda Klubu angažovaných nestraníků (KAN)
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,41. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.01.2014 19:55:38 - fifi

Máte slovo

Pane Laudát,, kde berete tu jistotu, že církevní restituce byly schválené podle zákonů. A hlavně urychlené dohody zadávají ke spekulacím.Takto zavázat republiku na 30 let dopředu spíš mělo předcházet širší debata se společností-občany. Možná´měla předcházet debata v obcích, krajích možná i referendum, což by bylo nenapadnutelné rozhodnutí. Zamyslete se nad tím. Nejsem žádný marxofobil, je mi 63 let, ale takové jednoznačné rozhodnutí posl.sněmovny jsem ještě neviděl, je vidět co si o nás lidech této země myslíte.Mám takový dojem, že za tímto zákonem je skrytý jiný význam. Doufám, že mi odpovíte podle svého svědomí nikomu vaše vyjádření nesdělím. Děkuji za upřímnou odpověd.

Odpověď

21.03.2014 9:20:24 - Ing. František Laudát
Před schválením zákona o zmírnění některých majetkových křivd  jsme byli poslední zemí v Evropě,  která neměla upravené vztahy mezi církvemi a státem. Ústavní soud svými rozhodnutími také upozorňoval na potřebu vztah narovnat a majetkové křivdy napravit. Projednávání zákona myslím také zkoumal Ústavní soud a nezákonnost neshledal. Pokud se týká diskuze s občany, kraji a obcemi - problém byl řešen přes 20 roků. Kdo měl zájem, do diskuze se mohl zapojit. Odmítám referendum o majetku, který historicky patřil církvím. to by zítra někdo mohl požadovat referendum o zabavení majetku např. bohatým občanům. problematika už musela být, rozetnuta, neboť by stát musel začít platit i církve, které do naší historické kultury nepatří. Bohužel, jako člen komise k vyrovnání s církvemi již v roce 2007, musím konstatovat, že  občanům v této věci levicové strany nehorázně lžou. Analýzy vypracované nezávislými vysokými školami ukazovaly, že zejména katolické církve by měly nárok na mnohem více. Celá problematika je však na delší diskuzi - stačí společnosti jen spotřební existencionalismus?, chceme se zříci  své kulturní identity, ze které naše civilizace vzešla? Jaké to bude mít důsledky?, vadí nám církevní hospice, školy, kostely atd?....