Ing. Jaromír Kohlíček, CSc.

  • KSČM
  • Teplice
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,87. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

11.04.2014 11:46:21 - tatanaZ

10 let v EU

Co nám za 10 let přinesla EU? Neskutečnou byrokracii, dotace, které podle mě přinesly více škody, než užitku? Nebylo by lepší se vydat cestou třeba Švýcarska? A co dobrého pro nás jste zde vykonal vy?

Odpověď

13.04.2014 11:07:09 - Ing. Jaromír Kohlíček, CSc.
Pro nás, občany České republiky je situace po vstupu trochu jiná než v ostatních přistupujících zemích. V oborech, ve kterých jsem pracoval totiž technické normy, tj. ČSN, byly tvořeny již od vzniku Československa společně s normami DIN. Jde o obory sklo, žáruvzdorné materiály a ocel. Rozšířila se tedy výrazně platnost našich norem, protože normy DIN jsou základem normalizace v EU.

Vzhledem k tomu, že naše republika je významně exportně orientována, je důležité, aby bylo vždy předem domluveno, podle jakých norem bude jakost dodávek zkoušena. Bez ohledu na dobré či špatné zásahy našich vlád tedy členství podpořilo možnosti exportu.

Pokud jezdíte do Švýcarska, jistě Vám neunikly tarify roamingu. 1 minuta cca 43 kč, v sousedním Německu či Francii jde o 7,30, Nespěchal bych proto příliš do pozice Švýcarska, které navíc aplikuje normativní akty EU, aniž by jejich znění mohlo ovlivnit.

Já osobně pracuji desátý rok ve výborech pro dopravu a cestovní ruch a v zahraničním. V současné době ve výboru pro dopravu a ces. ruch, kde jsem jedním z koordinátorů, probíhá jednání, které má sjednotit technické a bezpečnostní zkoušení materiálu pro železniční dopravu. To by mohlo výrazně usnadnit certifikaci v rámci EU. Místo zkoušení v každém ze 26 států, kde je železnice, bude stačit jedno vzájemně uznávané přezkoušení. V silniční dopravě je těch věcí řada. Nejviditelnější je jednotný řidičský průkaz - plastová kartička, která nahradila 119 původních forem řidičských průkazů, platných před devíti lety v různých státech EU. V lodní dopravě se podařilo dosáhnout sjednocení činnosti v mimořádných událostech - v každém státě je nyní jeden konkrétní zodpovědný člověk, který rychle a definitivně rozhodne. Já jsem autorem směrnice "Technické vyšetřování námořních katastrof", podle které byla vyšetřována havárie Costa Concordia. Sám se výrazně angažuji v letecké dopravě. Česká republika je jeden z největších světových výrobců a exportérů letadel kategorie Ultralight a LSA. Je proto důležité, aby naše zájmy někdo v EP hájil. Mám velmi dobrou spolupráci s LAA a v poslední době i s Ministerstvem dopravy.

V oboru cestovního ruchu se dlouhodobě angažuji, zvláště v segmentu sociálního cestovního ruchu a v souvislosti s vízovou politikou. Nejbližší připravovaný seminář připravuji spolu s kolegy z PS PČR na květen.

Jistě si na webu EP najdete řadu mých vystoupení a materiálů, které jsem zpracoval. (V tomto období jsem na plénu vystupoval 92 krát.)

S pozdravem

Jaromír Kohlíček