Ing. Karel Šidlo

  • KSČM
  • Plzeňský kraj
  • Vyšetřovací komise pro vyšetření závažných pochybení, která se stala při přípravě a realizaci stavby dálnice D47
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,25. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

09.01.2015 9:32:17 - Slánský I.

koncepce dopravy

Četl jsem o změnách v dopravních předpisech v zahraničí a opět mi přijde, že my jsme v tomto směru zas zaspali. Žádné zpřísnění ani pro řízení pod návykovými látkami, což je problém i u nás. Zaujala mě také podpora ekologických aut atd, atd. Proč se tu taky něco neděje? Děkuji Slánský

Odpověď

11.02.2015 10:02:23 - Ing. Karel Šidlo
Vážený pane,

bohužel Vám musím dát za pravdu. Při poslední novele zákona o provozu na pozemních komunikacích jsem se jako zpravodaj pokoušel ve spolupráci s ministerstvem vnitra a dopravy zavést zpřísnění kontrol a sankcí za řízení vozidel pod vlivem alkoholu a dalších návykových látek. Nakonec jsem byl vděčný za to, že jsme udrželi tzv. "nulovou toleranci" k řízení pod vlivem. V této souvislosti nepomůže navyšování sankcí při zjištění porušení zákona, správní řízení, ani preventivní bodový systém vyřešit porušování zákona. Já vidím jediné řešení. Při zjištění řízení pod vlivem návykových látek okamžité provedení dopravně psychologického vyšetření, které potvrdí labilnost řidiče ve vztahu k návykovým látkám a také neschopnost dodržování pravidel pro řízení vozidel. Po potvrzení těchto negativních vlastností u řidiče následuje trvalé odebrání řidičského oprávnění bez možnosti jeho opětovného získání. V případě porušení tohoto rozhodnutí se jedná o trestný čin s odpovídající sazbou výkonu trestu odnětí svobody.

Podpora ekologických aut je záležitostí ekonomické motivace ze strany státu vůči svým občanům, která spočívá v příspěvku na pořízení nového moderního a nejlepším případě i ekologického osobního vozidla. Při současných ekonomických možnostech většiny rodin v České republice a cenových relacích ekologických vozidel není možná jiná cesta než skutečný zájem vlády ČR řešit situaci přestárlého a neekologického vozidlového parku. Bohužel jako opoziční politik nemám žádnou možnost, jak ovlivnit chování vládní koalice při stanovení priorit pro legislativu. Děkuji za Váš zájem.   Ing. Karel Šidlo poslanec PS PČR