Ing. Lenka Andrýsová

  • LIDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,04. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16. 1. 2011 12:35:53

Pro turisty tiskneme letáky, i když si dovolenou hledají na webu

Pro turisty tiskneme letáky, i když si dovolenou hledají na webu

Tento týden jsem se zúčastnila Mezinárodního veletrhu cestovního ruchu GO a REGIONTOUR, který proběhl na brněnském výstavišti.

Tam v pavilónu P svá turistická místa prezentovala třináctka našich krajů mimo Prahu. Tento veletrh bych mohla pochválit za snahu depragizovat náš cestovní ruch. Pár kritických postřehů si ale neodpustím.

Cestovní ruch prodáváme na papíru, dovolenou si ale vybíráme na webu

Během prohlídky expozic a stánků jsem pochopila, že zástupci regionů vychází z letákového pravidla, tj.  že si turista vybírá místo pro svou dovolenou na základě prostudování tištěného letáku. Udělala jsem si miniprůzkum mezi svými známými a zjistila jsem, že většina z nich si prázdninovou destinaci vybírá na internetu. Hromádky všemožných papírů na veletrhu mě skoro přesvědčily o tom, že namísto opravy památek potřebujeme spíš podpořit firmy, které letáky navrhují a tisknou…Říkám si, že pokud by kvalita služeb v ČR byla stejná jako množství letáků, zájem o Česko by se zdvojnásobil.

Kraje by měly prodávat to nejlepší, co mají, ne vše, co se vejde na leták

U každé krajské expozice na mne čekala pořádná dávka informací. Bylo přeletákováno a nebýt jiných názvů měst, asi bych neodhadla, u jakého regionálního stánku stojím. Ani letáky, ani způsob prezentace se nelišil. Turisty se snažily získat i jednotlivé mikroregiony vším, co mají. Kraje mnohdy turistům nabízely sebemenší památku či kostelík, aniž by si určily hlavní krajské priority.

Zdejší specialisté na cestovní ruch navíc rozvrhli letáky systematicky podle lokality. Zapomněli však zdůrazňovat jedinečné zážitky a unikátnost míst z celorepublikového, či světového pohledu.

Kraje prodávaly i místa s minimální ubytovací kapacitou

Prezentace několika měst mě přeci jen zaujala. Získali si mě osobním rozhovorem. Potkala jsem například místostarostu jednoho vinařského městečka s nádherným zámkem, kam jsem se chtěla vždy podívat. Při diskuzi s ním jsem ale bohužel zjistila, že jeho město čelí problému s dostatečným ubytováním.

Česká republika by měla rozvíjet své přednosti. Viva agroturistika!

Jako jednu z předností Česka vnímám hezký venkov a krásnou přírodu. Venkovská turistika pomohla rozvoji cestovního ruchu i v sousedním Rakousku. Když jsem ale došla ke stánku, který měl propagovat agroturistiku, moc letáků tam neleželo. Chyběl mi tam i člověk, který by mi o agroturistickém vybavení ČR řekl více. V ten moment mi bylo jasné, proč ještě neznám žádnou farmu, kterou bych turistům doporučila, pokud mají zájem o klidné ubytování, tradiční domácí stravu a prázdniny s domácími zvířaty.

Návštěvníci do Česka jedou jen jednou. Podruhé jich přijede jen zlomek.

Turisti při výběru dovolené dají na doporučení známých, kteří na místě byli a měli dobrou zkušenost s místními. Jenže zkušenost turistů, kteří naši zemi navštívili, není vždy nejlepší. Tomio Okamura, šéf Asociace cestovních kanceláří, při hodnocení ČR zdůrazňuje, že negativní dojem získávají potencionální hosté už při listování v zahraničních cestovních průvodcích, kde se o naší zemi píše jako o státu kapsářů, špatných služeb a drahých taxikářů. Podle pana Okamury také regiony nenabízí západní standard společenského vyžití. Dodala bych, že depragizaci zájmu turistů pomůže i vybudování dopravní infrastruktury, zlepšení úrovně ubytovacích služeb a zvýšení znalosti angličtiny lidí, kteří v turismu pracují.

Jsem optimistka a věřím, že postupem času se naučíme prodávat místa, která obstojí a turisty si získají i pro druhou návštěvu. Doufám, že se vyvážíme tištění tun letáků s opečováváním samotných památek a míst, za kterými turisti jezdí. Chtěla bych, abychom využili našich výhod a rozvíjeli to, v čem jsme lepší než zbytek světa, a abychom napravili nedostatky, o kterých se píše v zahraničních turistických průvodcích. Líbilo by se mi, kdybychom byli kreativní v propagaci naší země a kdyby brněnský veletrh propagoval Česko v podobném stylu jako tyto webové stránky http://www.kudyznudy.cz/

Lidé, kteří chtějí přispět svým know-how rozvoji cestovního ruchu v ČR, se mohou klidně obrátit na sněmovní Podvýbor pro cestovní ruch. Budeme rádi za Vaše tipy.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama