Ing. Ondřej Prokop

  • ANO 2011
  • Praha 11
  • územní plánování
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,56. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.06.2021 16:57:56

Metro D: Jak řešit financování? Po Pirátsku aneb Pražané to zaplatí!

Metro D: Jak řešit financování? Po Pirátsku aneb Pražané to zaplatí!

Milí Pražené, dnes na Zastupitelstvu hl.m.Prahy projednáváme výstavbu první etapy Metra D. Výstavbu metra D dlouhodobě podporujeme, už předchozí koalice pod vedením ANO za primátorky Adriany Krnáčové začala soutěžit geologický průzkum...

..., kterým se teď chlubí Zdeněk Hřib - primátor Prahy a vydává ho za faktické zahájení výstavby linky D. Teď by se měl ale hlavně snažit vysvětlit, jak je možné, že za tři roky cena narostla o 100 %!!! 😡👎Ještě v roce 2018 totiž odhadovalo vedení města společně s Dopravním podnikem cenu 50 miliard, a to za všech 10 stanic včetně depa a souprav. Dnešní odhady ale hovoří o 98 miliardách, což je 100% nárůst ceny.Určitě neobstojí dětinské kopání na sociálních sítích, kde primátor hází astronomický nárůst na růst cen ve stavebnictví, kde výrazné zvýšení sledujeme až poslední době. To se do odhadované ceny naopak promítnout ještě nemohlo a můžeme tak spíše očekávat další zvýšení.Srovnání s obdobnými projekty ze zahraničí je přitom více než vypovídající. Ve švédském Stockholmu staví dvě stanice a 4 kilometry tunelů za 5 miliardy korun. V bulharské v Sofii osm kompletně podzemními stanic s 8 kilometry tunelů, včetně vlaků a technologiemi vyjde na 10,5 miliardy korun. Ve Varšavě 7 kilometrů tunelů a 6 stanic stojí 17,5 miliard korun, a to včetně nových souprav metra. Porovnejme to s plánovanou stavbou v Praze. Nyní schválený úsek metra D má 5 stanic, délku tunelů 6 kilometrů a stojí astronomických 52 miliard korun.V diskusi také zaznělo od náměstska pro finance Pavla Vyhnánka, že Praha si nemůže dovolit stavět zároveň Metro D a třeba městský okruh. Což je obrovský průšvih!Z těchto důvodu nemůžu hlasovat pro to, aby Praha garantovala financování této obří a podle mě předražené a kontroverzní zakázky a přenesla tak financování na Pražany.UŽ DNES TOTIŽ koalice Zdeněk Hřib - primátor Prahy zdražila pražanům:⚠️ vodu (+16%)⚠️ odpady (+30%)⚠️ daň z nemovitosti (až +100%)⚠️ jízdenky na MHD (o 6-8 Kč na lístek)⚠️ nájmy v obecních bytech (až +130%)⚠️ aktuálně dokonce připravuje mýto pro automobilovou dopravu.Jaké další desátky si na Pražany primátor Hřib vymyslí, aby tuto stavbu mohl zaplatit? Budou na to ve finále Pražané vůbec mít? A bude pak Praha mít i na dostavbu městského okruhu? Na výstavbu plánovaných tramvajových tratí? Na plánovanou koncertní síň? To jsou otázky na které jsem nedostal na Zastupitelstvu odpovědi. 👎😡P.S.: největší paradox "Pirátského" Metra D je v tom, že pan primátor Hřib se Metrem chlubí, prosazuje jej a přitom zastupitelka zvolená za Piráty na Praze 4 napadla stavební povolení Metra D podjatostí řízení. To znamená, že napadla magistrát svého primátora Hřiba z podjatosti a způsobila tak zdržení ve vydání stavebního povolení o minimálně rok. Což bude v době dnešního raketového růstu cen stavebního materiálu a prací další prodražení Metra D o miliardy Kč. Tak tohle jsou milí přátelé Piráti. Posuďte sami.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama