Ing. Petr Benda

Ústecký kraj
  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,18. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.08.2011 15:38:00

No nekupte to...

No nekupte to...

Stanovení standardu a nadstandardu zdravotní péče, které nám k Novému roku nadělí současná vláda, je demonstrativní KO mezilidské a hlavně mezigenerační solidaritě, neboť největšími a zároveň nejchudšími zákazníky zdravotního systému jsou důchodci.

Smutné je, že společenskou poptávku po zpoplatnění zdravotní péče vnesli do společnosti relativně mladí lidé. Ti mají, ačkoliv do zdravotního systému zdaleka neinvestovali tolik co lidé, kteří celý život pracovali, zvrácený pocit, že na nemocné v důchodovém věku společnost doplácí. Marně na této změně hledám něco pozitivního.

Zároveň si kladu otázky. Bude nákup nadstandardní péče podléhat záručním lhůtám, jako každé jiné zboží? Kdo bude, v případě, že si koupím lepší kloub s udávanou životností na 20 roků, platit novou operaci a kloubní náhradu, když praskne těsně po dvou letech užívání? Změní se s Novým rokem délka záruční doby? Bude to u zdravotnického materiálu stejné jako u automobilů, kde záruční lhůtu nad zákonnou lhůtu garantuje výrobce? Nebo se, jak je u nás "dobrým" zvykem, pacientovi oznámí, že svůj život nepřizpůsobil kvalitě a povaze kloubní náhrady? Jestli to bude veřejný zdravotní systém a pacient, pak se musím opět ptát. Kdo pacientům zaručí, že zdravotnické preparáty budou mít reklamou garantovanou kvalitu, která výrobce opravňuje stanovit cenu, která se stane nadstandardem? Kdo pozůstalým zaplatí odškodné, když nekvalitní kloub bude příčinou další operace, kterou pacient nedej bohu nepřežije?

Tyto a podobné otázky si musí klást každý, kdo si uvědomuje, že jakýkoliv zákazník má svá práva a výrobce povinnosti. Jednou z nich je nešířit klamavou reklamu. Právem zákazníků a nadstandard platících pacientů obzvlášť musí být, že jim to co kupují bude slibovanou dobu sloužit. Nemusím snad připomínat, že kloubní náhradu jsem použil jako příklad a že se záruka ve zdravotnictví musí vztahovat na vše, co pacienty přinutilo si říct: "No nekupte to".

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama