Ing. arch. David Damaška, Ph.D

  • R2014
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,54. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

25.09.2014 21:19:46 - Polednacek

Modre zony

Dobry den, Vas navrh na zlepseni parkovaciho mista pro rezidenty se mi velmi a vypada velmi zajimave. Muj dotaz, ale smereju na problematiku modre zony skoro po cele Praze. Bydlim na Praze 3, kde mam i parkovaci kartu, ale bohuzel ji nemuzu uplanit treba na Praze 1. Casto se mi stava, ze modre zony jsou pres den mene obsazeny nez normalni placene parkovani na hodiny, ale bohuzel bez platne parkovaci karty na modre zone zaparkovat nelze. Respektive lze, ale riskuje se tim odtazeni vozidla. Je tedy moznost, ze by Praha zavedla, ze na urcitych modrych zonach by se dalo parkovat do urciteho casu tak, aby pak rezidenti z danych oblasti meli, kde zaparkovat?Dekuji za odpoved...

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

29.09.2014 7:47:34 - Ing. arch. David Damaška, Ph.D
Dobrý den,Váš dotaz přesně popisuje jeden z problémů, který rezidenty trápí a do určité míry jim komplikuje pohyb po městě. Rozdělení parkovacích zón na rezidentské a návštěvnické není šťastné. Jak jsem uvedl v článku, pokud by chtěli zaparkovat všichni rezidenti, např. na Praze 1, tak místo, za předpokladu úplně prázdné modré zóny, najde cca. polovina. To dokládá, že stávající systém opravdu funkční není. Dokud nevznikne dostatečný počet parkovacích stání plošně v jednotlivých městských částech Prahy, problém se nevyřeší. Restriktivní opatření v podobě zákazů fakticky nic neřeší, proto je třeba RESTARTovat a v co nejkratší době dát do provozu nová parkovací stání (parkovací domy, podzenmí garáže). V centrální části města, o které se zmiňujete, a která je z pohledu dopravy v klidu každodenně nejvytíženější, tímto dojde k uvolnění parkovacího prostoru ulic pro možnost krátkodobého stání. 
Je třeba si zároveň uvědomit, že povrchová stání v centru Prahy jsou limitována kapacitou ulic. Představené řešení však plně pokryje stávající návštěvnickou potřebu s dostatečnou rezervou.