ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,38. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

22.04.2015 15:58:46 - brain

cizinci

Proč turisty z Ruska nahradí Čínani? Proč se kraj neorientuje na přilákání turistů ze západní Evropy?

Odpověď

23.04.2015 12:28:39 - JUDr. Martin Havel

Nevím, odkud pramení informace o tom, že „turisty z Ruska nahradí Číňani“, zřejmě jste četl některý z článků v médiích, které vyšly po návštěvě premiéra Bohuslava Sobotky v našem regionu. Premiér doporučil zástupcům lázeňských hotelů, mezinárodního letiště v Karlových Varech i těm, kdo mají ve vedení kraje na starosti destinační management, aby se zaměřili na čínskou klientelu, která má potenciál být v budoucnu právě tou částí lázeňských hostů a turistů, kteří nahradí výpadek v počtu lidí přijíždějících z Ruské federace. Není to tedy tak, že ruské turisty obratem nahradí čínští, i když bychom byli velice rádi, kdybychom do našeho kraje dokázali dostat čínskou klientelu a kdyby u nás chtěla trávit více času, než jen přespat na cestě mezi Prahou a západní Evropou.

Zrovna tak se samozřejmě věnujeme tomu, abychom si udrželi stávající turisty a hosty ze západních evropských zemí – pro Vaši informaci například 50 procent klientely Lázní Františkovy Lázně tvoří němečtí lázeňští hosté. Dále pokračují jednání o možnosti zahájení provozu letecké linky z Düsseldorfu, organizujeme presstripy pro média a touroperátory, v současnosti například ze Španělska a Německa, v uplynulém období pro dokumentaristy francouzské a španělské televize. Nabídku pro turisty a lázeňské hosty jsme představili v lednu 2015 na veletrhu cestovního ruchu mimo jiné v Rakousku a v Holandsku, v únoru na veletrhu v Belgii, v Itálii a v Německu, v březnu na veletrhu F.RE.E. Mnichov, před námi je velká prezentace krás Karlovarského kraje na Světové výstavě EXPO v italském Miláně. Byť se na západní klientelu zaměřujeme velmi aktivně, je třeba brát v úvahu také nabídku ostatních zemí, která je neméně atraktivní, a také módní trendy cestování, které se obzvlášť u západoevropské, japonské a čínské klientely velmi rychle mění.