JUDr. Martin Netolický, Ph.D.

  • SOCDEM
  • Pardubický kraj
  • hejtman
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,81. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

24.12.2021 8:39:00

Chrudim a Slatiňany jsou konečně bez kamionů

Chrudim a Slatiňany jsou konečně bez kamionů

Po otevření obchvatu Chrudimi v prosinci 2015 byla slavnostně otevřena druhá 4,5 kilometru dlouhá etapa stavby přeložky silnice I/37, která bude řidičům sloužit jako obchvat Slatiňan s napojením na stávající trasu za městem směrem na Žďár nad Sázavou

Otevření se kromě nového ministra dopravy Martina Kupky, generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic ČR Radka Mátla zúčastnili také hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. Stavba vyšla na 442 milionů korun bez DPH.

„Po otevření prvního úseku dálnice D35 je dokončena další velmi důležitá dopravní stavba, kterou dokončení obchvatu souměstí Chrudim a Slatiňany bezpochyby je. Poté, co se v roce 2015 z velké části ulevilo Chrudimi samotné, tak kamiony směřující dál na Žďár nad Sázavou pokračovaly přes centrum Slatiňan, a to v bezprostřední blízkosti zámku, který je po rekonstrukci velmi hojně navštěvován. Vyvedením dopravy až za Škrovád tak dojde nejen k výraznému zrychlení cesty z Pardubic směrem na Vysočinu, ale především k výraznému uklidnění dopravy v obou městech,“ řekl hejtman Martin Netolický.

Podle náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše je nyní nezbytné zahájit stavbu obchvatů krajského města, a to jak severovýchodního, tak jihovýchodního. „Podle aktuálních informací od ŘSD by měla být stavba severovýchodního obchvatu Pardubic zahájena v průběhu příštího roku s dokončením v roce 2025. Jedná se o veledůležitou stavbu pro odklonění dopravy, a to nejen té nákladní z centra Pardubic. Předpokládaná hodnota stavby je 1, 5 miliardy korun bez daně,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš. Stavba jihovýchodního obchvatu Pardubic by pak mohla začít v roce 2025. „Nová komunikace se napojí na silnici I/37 u Dražkovic a povede směrem na Pardubičky a Černou za Bory, kde se napojí na silnici II/322,“ vysvětlil náměstek Kortyš. Hejtman Martin Netolický doplnil, že je kromě obchvatů Pardubic a brzy zahájené stavby obchvatu Svitav nezbytné přemýšlet také nad obchvatem aglomerace Ústí nad Orlicí. „Jedná se o aglomeraci, ve které žije přes 30 tisíc obyvatel a přímo středem měst prochází silnice I/14. Obchvat byl plánován v době pádu minulého režimu a nyní je nutné otevřít alespoň debatu, protože od té je k realizaci řádově 10 let,“ vysvětlil hejtman Netolický.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama