MUDr. Zdeněk Hřib

  • Piráti
  • Hlavní město Praha
  • 1. nám. primátora hl. m. Prahy
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,48. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

29.07.2021 13:59:00

My v Praze jdeme příkladem

My v Praze jdeme příkladem

Od srpna letošního roku získá Portál Pražana další významnou funkcionalitu. Nově zde bude v rámci pilotního projektu možné podávat žádosti o dotaci v oblasti kultury. Rozhodli o tom na mimořádném jednání Rady hl. m. Prahy městští radní.

 Portál Pražana bude možné využít bez předchozí registrace na Portálu finanční podpory. Dosavadní řešení vyžadovalo, aby se zájemce o dotaci nejdříve zaregistroval a vyčkal na ověřovací kód. Přihlášení prostřednictvím Portálu Pražana tak celý proces urychlí.

Cílem pilotního projektu je vytvoření uživatelsky přívětivého rozhraní v Portálu Pražana pro podávání elektronických žádostí o poskytnutí dotace v oblasti kultury a umění pro rok 2022 a pro víceleté dotace na léta?2023 – 2026. Formuláře nezbytné pro podání žádosti o dotaci budou od srpna k?dispozici na Portálu Pražana v sekci Žádosti o finanční podpory. Celý proces podání žádosti nabídne přehlednější způsob vyplnění a odeslaní žádosti.

„Jedná se o další velký krok v naplňování tzv. digitální ústavy v praxi, kde?právo na digitální kontakt s úřadem už dávno není jen hudbou budoucnosti. My v Praze jdeme příkladem a pustili jsme se do toho jako první město v České republice. Mým cílem ale je především to, aby Portál Pražana plnil nejen zákonnou povinnost, ale aby lidem skutečně ulehčoval život,“ zdůraznil primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.

Žadatel – oprávněná osoba (právnická osoba, podnikající fyzická osoba) tak může podat žádost o dotaci za využití přístupu na Portál Pražana přes údaje Datové schránky, k odeslání žádosti dojde následně Datovou schránkou. V tomto případě lze tedy podat žádost plně elektronicky a nejsou nutné žádné další kroky.

„Samozřejmě zůstává zachována stávající možnost přihlášení do Portálu Pražana prostřednictvím Elektronické identity NIA ID, kde pověřená osoba může žádost elektronicky vyplnit a odeslat, k platnému podání. V tomto případě je ale následně třeba doručit na Magistrát hlavního města Prahy žádost podepsanou, ať už listinou formou, E-mailem nebo datovou schránkou s kvalifikovanými elektronickými podpisy. Naším cílem je komunikaci na Portálu Pražana lidem maximálně usnadnit, aby nemuseli vůbec na úřad chodit ani používat elektronické podpisy. To bude možné, jakmile nabude účinnosti nový Zákon DEPO, schválený v červnu 2021. Toto řešení už máme pro Pražany připravené,“ doplnil Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti Operátor ICT, a.s., která má rozvoj Portálu Pražana v kompetenci. Návštěvnost Portálu Pražana, který v listopadu loňského roku získal prestižní ocenění eGovernment The Best 2020, postupně narůstá.

„Návštěvnost navíc ještě zvýší nasazení dalších formulářů pro vyřízení záležitostí, které dosud nebylo možné řešit čistě elektronicky. Brzy po žádostech o dotace na kulturu budou na Portálu Pražana aktivovány další služby. Do konce roku přibude například možnost řešení parkovacích karet nebo poplatků za psy,“ dodal primátor Zdeněk Hřib.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama