Mgr. Martina Berdychová

Místopředsedkyně hnutí Východočeši
  • BPP
  • Královéhradecký kraj
  • náměstkyně hejtmana
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,27. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.05.2019 6:28:00

Naše školství stojí před zlomovým okamžikem

Naše školství stojí před zlomovým okamžikem

Pod záštitou náměstkyně hejtmana Martiny Berdychové se sešli ředitelé a učitelé základních, středních a uměleckých škol z regionu na pracovním workshopu, který se zaměřil na sdílení zkušeností z finského, slovenského a českého školství.

 Mezi vystupujícími hosty byla poradkyně v oblasti finského vzdělávání Susanna Bäckman a ředitelka Spojené školy Letná v Popradu Viera Grohová se svými kolegy.

„Naše školství stojí před zlomovým okamžikem, kdy ve vzdělávacím systému hrají velkou roli nové technologie. Neustále proto hledáme nové cesty, jak naše školství zmodernizovat, jak zavést do výuky nejnovější a nejúspěšnější přístupy a postupy a k jakým kompetencím děti vzdělávat. Velkým vzorem je pro nás finské školství, které se úspěšně daří zavádět na Slovensku,“ říká náměstkyně hejtmana Martina Berdychová odpovědná za oblast školství a dodává, že podobnými semináři chce kraj pomoci aktivním ředitelům a učitelům, kteří hledají způsoby, jak motivovat děti, nastavit správné tempo učení a přitom využít poznatků ze zahraničí.

Obecně platí, že Finsko má jeden z nejlépe fungujících vzdělávacích systémů na světě. Mladí Finové vykazují výborné výsledky v mezinárodních srovnávacích zkouškách v matematice nebo čtenářské gramotnosti. Cílem finských osnov je vytvořit zdravou a šťastnou společnost, získat technologické dovednosti, umět se o sebe postarat, naučit se komunikovat, zkrátka získat dovednosti potřebné v každodenním životě.

„Současní žáci vstupují do světa, v němž je důležité umět řešit problémy, kreativně přemýšlet a používat ty nejmodernější technologie. Žáci přijímají tolik informací, že už není účelem školy učit děti získávat nové informace, ale děti naučit, jak s nimi nakládat, jak je hodnotit, jak je využívat ve svůj prospěch,“ vysvětluje náměstkyně Berdychová.

O své zkušenosti na téma Budování společných hodnot a kultury školy se na semináři podělila Viera Grohová, ředitelka popradské „nejjižnější finské školy“ ze Slovenska. Českým pedagogům představila, co a jak se v jejich škole učí a že je důležité vnímat školu jako živou komunitu, která má v centru své pozornosti rozvoj žáka i přínosnou spolupráci s rodiči.

Seminář, kterého se zúčastnilo více než 50 českých a 15 slovenských pedagogů, se konal v rámci projektu Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v našem kraji.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama