Mgr. Václav Horáček

  • TOP 09
  • Železný Brod
  • městský radní
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

01.02.2016 20:31:05

Nemusí pršet, stačí, když kape

Nemusí pršet, stačí, když kape

Práce poslance je někdy nevděčná.

Příprava či prosazení zákona trvá měsíce či roky a nakonec se ne vždy dostanete k výsledku, na který byste byl hrdý, protože do celého procesu zasáhne prostě moc lidí (rozuměj kolegů poslanců – někdy s dobrým úmyslem, někdy naopak).

Pak jsou ale věci, které možná nejsou „tak velké“, ale pro lidi mají o to větší význam. Jako když se vám podaří prosadit otevření pošty tak, aby se na ní dostali ti, kteří potřebují a během dopoledne nemohou, neb jsou v práci.

Léta slýchám, že kolem České pošty nic nejde. Že je to zkostnatělý kolos, který si bere jen to nejhorší na jedné straně ze státní správy (jakožto státní podnik) a na straně druhé z běžných korporací. Bojuji proti mnoha nešvarům a pravda – postupně se daří, i když ne tak rychle, jak bych si dovedl představit, a rozhodně ne snadno. Odpor je velký – pošty byla dlouhá léta chtěná nevěsta, kterou různí lidé různě vysávali. Chtěl bych, aby se nerušily pošty v obcích a městech, ale aby zde zůstaly jako strategické místo státu. Usiluji o to, aby zaměstnanci nemuseli dělat obchodníky, aby jejich plat nebyl závislý na tom, kolik prodají různých služeb či produktů. Chtěl bych, aby pošta byla konkurencí firmám, které zde nabízejí podobné služby, ale v lepší kvalitě a levněji, ačkoli pošta má tolik výhod. Chtěl bych, aby pošta byla transparentní a efektivní organizací. To ale ještě dlouho potrvá. Minimálně tak dlouho, jak tomu budou různí lobbisté a jejich politici házet klacky pod nohy. Jedním jsem si jistý – nakonec se to podaří.

Jsem ale rád, že se dá dokázat i něco menšího, o to pro lidi ale viditelnějšího a prospěšnějšího. Jako když po mnoha prosbách, intervencích, schůzkách a naléháních prosadíte, že se pošta v Železném Brodě otevře také v době, kdy byla dříve takzvaná polední pauza, které chtěli lidé začasté využít pro vyřízení potřebného, narazili ale na zavřené dveře. Beru změnu otvírací doby, kterou se mi podařilo prosadit, jako dobrý krok vpřed, směrem k proklientsky zaměřené organizaci, která naslouchá svým klientům.

Děkuji vedení pošty za tuto vstřícnost – pojďme toho využít a zaměřme se na další oblast. Třeba na to, aby zaměstnanci pošty nemuseli prodávat kdejakou zbytečnost jen proto, aby si vydělali. Víte, my, klienti České pošty, o to nestojíme. Když budeme chtít životní pojistku, půjdeme do pojišťovny. Když budeme chtít půjčku, půjdeme do banky.

Od České pošty chceme jediné – dobře fungující poštovní služby.

Václav Horáček, poslanec TOP 09

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama