Kde najdu info o maržích obchodníků s palivy?
Dobrý den,především je důležité, aby si lidé srovnávali ceny paliv u jednotlivých obchodníků a nenakupovali za přemrštěné ceny. Jedině tak lze předejít předraženým cenám.S pozdravemTomáš Zdechovský
21

Poslanec EP a člen předsednictva KDU-ČSL
Dobrý den,především je důležité, aby si lidé srovnávali ceny paliv u jednotlivých obchodníků a nenakupovali za přemrštěné ceny. Jedině tak lze předejít předraženým cenám.S pozdravemTomáš Zdechovský
Dobrý den,znám Mariana Jurečku jako velmi pracovitého a aktivního člověka. Dělá ve své práci maximum. Není nic neobvyklého, když člověk vede stranu a má k tomu nějakou další významnou funkci. Podobně to mají i lídři obou dalších koaličních stran Spolu. Petr Fiala vykonává funkci premiéra a Markéta Pekarová Adamová je předsedkyně PS. S po
Dobrý den, pane Nováku,pendlování mezi Bruselem a Štrasburkem je opravdu neekologické a považuju ho za problém i kvůli obrovské uhlíkové stopě. I z toho důvodu podporuji už od počátku svého působení ve funkci poslance snahy o jedno sídlo EP a ukončení tohoto pravidelného stěhování. Viz např. zde: https://www.kdu.cz/aktualne/archiv/2015/
Dobrý den, děkuji za dotaz. Brzké oznámení kandidatury/vyjádření podpory nemusí být zárukou a dokonce ani nutnou podmínkou úspěchu. Vzhledem k tomu, že do voleb stále zbývá relativně dlouhá doba, se může ještě mnoho věcí změnit, a dává proto smysl s podporou vyčkávat. V rámci koalice Spolu máme ve hře tři lidi. Mezi nimi jsou jak t
Vážený pane Černochu,i to 1 % lidí z různých skupin obyvatel do veřejné debaty je obrovské číslo. Považuji samozřejmě za důležité, aby se zapojovali do diskuse i lidé, kteří vidí mnohé věci kriticky - právě jejich hlas a konstruktivní připomínky jsou pro fungování EU důležité. Pro každého občana platí, že by měl dění v EU aktivně sledovat a s
Vážený pane Černochu, vyhodnocení v r. 2026 bylo dohodnuté členskými státy. Za tu dobu se může mnoho věcí změnit a pokud se elektromobilita neprosadí tak, jak někteří čekali, bude samozřejmě nutné provést změny a z původního plánu alespoň zčásti ustoupit.S pozdravemTomáš Zdechovský
Dobrý den,pokud jde o Vaši otázku týkající se eura, na zdražování /inflaci mají větší vliv jiné faktory, než je přijetí či nepřijetí eura. A pokud jde o druhou věc, pro zavedení eura musí každá země samozřejmě splnit podmínky pro jeho zavedení (tzv. konvergenční kritéria). K zavedení eura se zavázalo i Česko v přístupové smlouvě, n
Dobrý den, pane Paláku,nová legislativa, pokud by platila podle původního plánu, by fakticky znemožňovala prodej nových aut se spalovacím motorem na území EU od r. 2035. Pokud byste si ho koupil mimo EU a neexistovala žádná další omezení, možné by to bylo sice bylo, nicméně byste samozřejmě musel počítat s dalšími náklady a překážkami souvise
Vážený pane Černochu,nejednalo se o malou skupinu lidí - do konference se zapojilo více než pět milionů návštěvníků v rámci platformy a více než 700 000 osob se zúčastnilo souvisejících akcí, což rozhodně není zanedbatelné množství. Je dobře, že byl slyšet hlas řadových občanů EU. Navíc srovnáváte dvě nesrovnatelné věci - veřejné debaty s
Vážený pane Černochu, postoj naší vlády je konzistentní a k plánu se staví kriticky. Považuju za obrovskou chybu, když se dělá plán na tak dlouho dopředu. Nikdo neví, co se za tu dobu může stát. Naději nám ale dává skutečnost, že navrhovaný zákaz nemusí být definitivní. Jsem rád, že se podařilo dosáhnout toho, že v roce 2026 Evropsk
Dobrý den,čeští europoslanci samozřejmě spolupracují s českou vládou např. při poskytování důležitých informací kolem dění v Evropském parlamentu. Předsednictví v Radě EU má veliký význam v tom, že země řídí jednání v rámci Rady EU a může zčásti prosazovat vlastní priority. Je to také veliká příležitost, aby se Česko v Evropě zvid
Dobrý den,děkuji za Váš dotaz. Jsem sice ve vedení KDU-ČSL, nicméně svoje místo vidím především v Evropském parlamentu a o funkci předsedy neuvažuji. Jako poslanec EP totiž obvykle trávím větší část týdne mimo Česko (v Bruselu, případně Štrasburku), nemohl bych se proto své funkci věnovat naplno. Řešit problémy v sociální oblasti n
Dobrý den, pane Lánský,ano, problémy s lidskými právy jsou ve všech státech, které uvádíte a obecně otázka hledání nových dodavatelů je bezesporu komplikovaná. Pokud jde o dodávky ropy, jde především o to, zda daná země alespoň dokáže být pro evropské státy spolehlivým a důvěryhodným partnerem. Rusko však bohužel svojí bezohlednou a agresivní
Dobrý den,vymanění se ze závislosti na ruském plynu a ropě se stalo za současné situace nejen pro Česko, ale i celou Evropu naprostou nutností, protože na Rusko coby dodavatele už spoléhat nelze. Na dovoz ropy z Ruska už byly uvalené sankce, které mají začít platit příští rok s tím, že Česko si spolu s Maďarskem a Slovenskem vyjednaly 18 měsí
Dobrý den,ano, bohužel prošel, přestože jsem spolu s většinou českých poslanců EP hlasoval proti. O věci se bude ještě jednat, ale žádné významné změny čekat nelze. Legislativa řeší prodej vozů se spalovacími motory, ne jejich provoz. Prostě se předpokládá, že se vozový park postupně obmění, protože všechna auta mají jen omezenou životnost. P
Dobrý den,sám jsem hlasoval proti a sám také nevidím zákaz jako rozumné řešení. Navrhovaná legislativa předpokládá, že vozový park se do roku 2050 postupně obmění, protože životnost vozidel není neomezená. Nikdo ale samozřejmě neví, jak to v roce 2035 a po něm opravdu bude. S pozdravemTomáš Zdechovský
Dobrý den,inflace a s ní spojené zdražování trápí více či méně celou Evropu a výjimkou není ani Chorvatsko. Nejlepší opatření, která mohou vlády nyní udělat, je pomoc sociálně nejzranitelnějším lidem, kteří jsou zdražováním postižení nejvíce. Nemohou přímo ovlivňovat výši cen. Vláda dělá vše, co je v jejích možnostech - přišla proto s pomocí
Dobrý den,jedná se o připravovanou evropskou legislativu týkající se specificky emisí osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel, které mají vypouštět emisí nejvíce. Řeší se zde prodej nových vozů tak, aby už byly bezemisní. Tím, jak dlouho budou moci vozidla se spalovacím motorem jezdit, se nařízení nezabývá.S pozdravemTomáš Zdechovský
Dobrý den,zákaz by se týkal prodeje nových vozů a neřeší se, jak dlouho poté budou vozy se spalovacím motorem moci jezdit. Celý návrh jde nyní do trialogu, kde se má sladit pozice Rady EU (států), Evropské komise a Evropského parlamentu. O výsledném kompromisu se bude pak znovu hlasovat v Evropském parlamentu a na Radě EU. Česku zde může
Dobrý den, paní Mileno,Evropský parlament je samozřejmě specifický v tom, že v něm zasedají lidé z mnoha různých států. S prací poslance EP je samozřejmě spojené pravidelné cestování mezi Českem a Bruselem či Štrasburkem. Obvykle trávím větší část pracovního týdne v Bruselu (případně Štrasburku, pokud je tam plenární zasedání) a část v Česku,