Občané.cz

ODPOVĚDNOST - ODVAHA - OTEVŘENOST
  • Občané
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,39. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.04.2010 12:39:50

Zamyšlení před volbami

Zamyšlení před volbami

Může někdo, kdo nedokázal najít 20 let cestu a zabředl v bahně, dělat průvodce na další 4 roky? Koncem roku 2008 tvrdil předseda ODS pan Topolánek, že krize u nás není a spolu s panem Kalouskem předpokládali v roce 2009 růst HDP.

Už za 4 měsíce to bylo jinak a dnes již nikdo nepochybuje o tom, že to nejhorší teprve přijde.  Z čeho tak můžeme usuzovat? Z morálního úpadku, který nastal a nějak nevíme, jak bychom se z něho dostali. V roce 2001 jsme jako občané vyzvali vládu, aby jednala na nápravě chyb, kterých jsme se dopustili v 90.letech.  Nekritizovali jsme jenom rozkradení státních podniků, nečinnost Policie ČR, možnou korupci státních zástupců a soudců, ale navrhovali jsme změny.  Požadovali jsme, aby nebylo možné prodat zadluženou firmu, aby se firmy prodávaly podobně jako nemovitosti.  Majitel by firmu mohl prodat teprve po jejím oddlužení, jinak by měl nést odpovědnost za zadlužení firmy.  Nějak nám uniká, že si může každý založit 10,20 i více firem.  Není v silách jednotlivce poctivě podnikat s 20 firmami.  Je možné jich 19 zadlužit, vytunelovat a peníze věřitelů používat pro své osobní potřeby.  Beztrestně!

Myslím si, že mezi lidmi se ví, co je nutné udělat, abychom odvrátili nejhorší následky krize.  Trochu směšné mi připadají billboardy u silnic s nápisy, víme jak z krize, snížíme zadlužení na 50%, zrušíme poplatky u lékaře, budeme proplácet první tři dny v nemoci.  Neuráží vás to občané?  Mě ano.  Stejné tváře, které známe již 10 a více let nám slibují, že napraví, co sami pokazili. Vždyť všichni byli u toho celých 20 let.

Problémem chování dnešní společnosti je reklama. Reklama, jak ji dnes známe, která není pravdivá, lže a klame spotřebitele. Politika se prodává podobně jako elektronika, drogerie, nářadí, potraviny. Čím horší kvalita, tím větší reklama a větší billboardy a celé stránky reklamy v denících.  Je mi líto těch azylových domů pro matky s dětmi, penzionů pro důchodce, které se musí rušit, protože nejsou peníze. Kdyby ČSSD , ODS aspoň peníze do negativní reklamy věnovaly pro věci veřejné a tolik potřebné.  Místo toho vyhazují peníze na pomluvy, na podporu těch nejhorších lidských vlastností, jako je nenávist. Nenávidí jeden druhého, aspoň tak to musí na každého působit.  Ve skutečnosti si neublíží a spoléhají, že zase budou u moci. V tom případě jsem si zcela jistý, že si musíme zadlužení vychutnat až do toho nejhoršího konce.  Ten, kdo nás celých 20 let vedl, nemůže dnes prohlédnout a měnit, co sám pokazil.  Aspoň to se tvrdí o komunistech. Nevím, proč by to nemohlo platit i o jiných stranách.  Všichni víme, že musí přijít změna.  Změna nastane, když změníme složení politiků. Protože největší politické strany nechtějí změnit své vůdce a nemají návod na odstranění dopadů svých omylů, musíme volit jiné strany.  Možná nejsou tak připravené do voleb a nemají tolik peněz, kterými by si mohly zaplatit reklamu.  Nové strany budou přesně takové, jací jsme my, občané.   Ani  ODS a ČSSD nebudou lepší než jsme my občané.  To je jenom iluze.  Nejdříve musíme chtít my všichni změnu.  Je na to ještě čas. Právě v květnových volbách je čas změnit politiku.

Václav Princ, kandidát OBČANÉ.CZ v Jihočeském kraji
http://vaclavprinc.webnode.cz/

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama