Ze své praxe uvedu pár příkladů:
	1. Nabíječky žádné
	Existují celé velké oblasti, kde prostě nenabijete. Při zimní cestě do 
Rokytnice jsem na jednu takovou narazil. Třeba výseč, ohraničená 
Jabloncem, Železným Brodem a Vrchlabím. Pokud byste chtěli kolem této 
oblasti dobít, pomalu či rychle, čekají vás desítky kilometrů zajížďky. 
Nabíječky, klidně třeba 11 kW, na obrovských parkovištích horských 
středisek budete hledat marně.
	2. Symbolické počty nabíječek
	Zřejmě s cílem zaplnit mapu a moc neutratit je ve většině lokací jediná
 nabíječka, která dokonce nezvládne ani současné využití dvou rychlých 
kabelů (do 50 KW každý). Pokud byste plánovali nabíjení cestou v takovém
 místě, snadno se může stát (hlavně až BEV přibude), že budete mít 
desítky minut smůlu. Bez reálné alternativy, neb další bod může být 
desítky kilometrů daleko.
	3. Zastaralé nabíječky
	Možná že před pěti lety by nabíječka s výkonem 50 kW, byť pro jedno 
auto, byla vítaná. Dnes, kdy drtivá většina aut začíná nabíjet na 
trojciferné hodnotě a nad 50 kW nabíjí i na 3/4 baterie, nedávají tyto 
stanice, u nás umístěné i u dálnic, valný smysl. Někdo si holt nevšiml, 
že časy se mění.
	4. Absurdity
	Jako třeba hypercharger s výkonem 350 kW, umístěný v pražském sídlišti 
na parkovišti. Autorům uniklo, že rychle obvykle člověk nabíjí, když 
jede někam daleko (asi ne přes sídliště), a na parkovišti obvykle 
nespěchá. Navíc opět jen jeden stojan, sám voják v poli, je na 
parkovišti docela absurdní a vysoký výkon zcela zbytečný.
Je to hodně nešťastné. Špatně umístěné, osamělé. Málo výkonné stojany vydělávají málo i svým majitelům, kteří pak volají po vyšší dotaci. Špatná síť odrazuje zájemce o BEV, a stát tak promeškává jednu z nejefektivějších cest, jak snížit podstatně energii, a navíc nahradit ruskou ropu dominantně českou elektřinou. Jak si asi umíte snadno spočítat, BEV obvykle k svému pohonu potřebuje zhruba třetinu energie proti stejně velkému, efektivnímu autu se spalovacím motorem.
Doufám, že se to změní, i když je to zatím spíš víra v obrat, než reflexe dobrého, existujícího plánu, který by v naší zemi posunul elektromobilitu dál.





