RNDr. Luděk Niedermayer

  • TOP 09
  • europoslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,3. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

26.09.2020 16:18:00

Škola v době pandemie

Škola v době pandemie

Návrat dětí do škol se stal hodně rychle dramatičtější, než jsme si asi představovali i v těch nejčernějších scénářích.

Nechme pro tentokrát stranou stoupající čísla nakažených mezi studenty a akademickým sborem. Co je do očí bijící je neuvěřitelný chaos v případě, že se ve škole prokáže nějaký nakažený.

Dle příběhů, které se ke mně dostaly, hygiena (i v rámci stejného kraje) postupuje úplně jinak, v nějakých případech dokonce ani vedení školy nekontaktuje. Chápu, že jsou zavalení, že nestíhají, ale cítím z toho hlavně naprostou nepřipravenost postupů (srozumitelných nařízeních), což je po 6 měsících trvající pandemie a třech měsících, kdy víme, že škola pro všechny začne 1.9., opravdu neuvěřitelný výsledek.

Navíc se mi nelíbí, že z ředitelů, kteří už takhle dělají kromě manažera i školníka, stavební dozor či vrchního učitele, se stávají ještě školní hygienici, kteří na vlastní zodpovědnost musí vyhodnocovat situaci. A obhájit rozhodnutí před rodiči.

Napadá mě několik opatření, které by mohly pomoci „přerouškovaným“ školám odlehčit a dále zamezit zbytečným kontaktům, ale zároveň zajistit odpovídající výuku:

1. Všichni, kdo můžou by měli mít ve škole nainstalovanou e-roušku (pokud vzhledem k "novým pravidlům" nebudou mít všichni roušky nonstop a tím pádem nikdo do karantény nemusí). Což by bylo A… za B je, že data z e-roušky musí být někdo schopný vyhodnotit (což jaksi chybí, ale stále mi to dává smysl).

2. Omezení cestování dětí v dopravní špičce – začít později, skončit dříve. (hlavně 2. stupeň, SŠ)

3. I v „normálním provozu“ využívat povinný e-learning, třeba na odpolední vyučování. Hlavně pro třídy, které již nyní musí být celé vyučování v roušce.

4. Nikdo nesmí zůstat pozadu. Děti, které kvůli karanténě, či z ohrožených skupin a nemohou do školy, musí dostat potřebné informace, aby mohly pokračovat (povinně) ve studiu (třeba tím, že je sepíši v rámci výuky spolužáci, kteří ve škole jsou).

Nicméně hlavní a nejdůležitější je jasný návod pro ředitele, co dělat, když se stane A, B, C, D. Ten zatím ale bohužel chybí.

LUDĚK NIEDERMAYER, EUROPOSLANEC TOP 09

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama