RSDr. Vojtěch Mynář

  • ČSSD
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,29. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

18.09.2013 9:40:25

Evropská komise chce lépe využívat vodní cesty

Evropská komise chce lépe využívat vodní cesty

Evropská komise přijala revidovaný balíček na podporu vnitrozemské vodní dopravy pro období po roce 2014. Co nového přinese a jaké důsledky má pro Českou republiku?

BRUSEL, 17. září 2013 - Místopředseda Evropské komise pro dopravu Siim Kallas představil 10. září revidovaný balíček na podporu vnitrozemské vodní dopravy pro období po roce 2014, tzv. NAIDES II. Po evropských vodních cestách se ročně přepraví  500 mil. tun zboží, což odpovídá 25 milionům kamionům. To ale stále nestačí, v celkovém objemu přepravy je to jen 6%, což svědčí o nevyužitém potenciálu 37.000 tisíc kilometrů vnitrozemských vodních cest.

“Zásadní je odstranit překážky bránící lepšímu rozvoji vnitrozemské vodní dopravy, která je šetrná k životnímu prostředí, účinná, tichá, bezpečná a navíc nabízí i ekonomicky výhodnější alternativu k silniční dopravě,” dodává Vojtěch Mynář, poslanec Evropského parlamentu. Především je potřeba investovat do kvalitní infrastruktury, modernizovat plavební komory, stavět terminály propojující vodní cesty s železnicí i silnicemi a doplňovat stále chybějící propojení mezi jednotlivými řekami. Investice jdou ruku v ruce s výzkumem a inovacemi, obrovský potenciál představují nové generace člunů s nízkoemisními motory. Nezastupitelná je i podpora pracovní síly, lepší uznávání kvalifikací a pracovních zkušeností, což zvýší mobilitu pracovníků v Evropě.

Vojtěch Mynář však upozorňuje: “Tento balíček je potřeba chápat v souvislostech nového nařízení o hlavních směrech TEN-T, kde stále vidím pro Českou republiku a zejména Moravskoslezský kraj zásadní nedostatek v dosud nezařazeném projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Evropská komise tvrdí, že rozvoj infrastruktury a propojení řek je klíčový, ale tak důležitý projekt v TEN-T podpořen nebyl. Nyní se snažím tento mezinárodní projekt opět vrátit na evropskou mapu vodních cest a napravit tak chybu, ke které došlo v minulosti. V tomto ohledu je důležitý nový postoj ministerstva dopravy, české vlády i pana prezidenta, kteří se k projektu staví kladně.”

Olga Sehnalová, členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, k tomu uvedla: "Evropská komise ve svém vyjádření upozornila na chybějící dohodu mezi státy, kterých se eventuální výstavba kanálu Dunaj - Odra - Labe týká. Zde je jistě prostor pro diplomatickou aktivitu České republiky v příštích měsících."

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama