ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.05.2022 8:39:00

Představujeme nového spolupředsedu krajské organizace Daniela Černého

Představujeme nového spolupředsedu krajské organizace Daniela Černého

Novým spolupředsedou krajské organizace Strany zelených v Praze byl v květnu zvolen 24letý Daniel Černý z Prahy 4, vzděláním “ajťák”, jehož zájmem i profesí je ale převážně doprava.

Aktuálně pracuje jako Dispečer technologie na oddělení tunelů v TSK, řídí autobus na linkách v Praze a okolí a občas slouží na uživatelské podpoře sdílených jízdních kol ve firmě Rekola, kde dříve pracoval jako technik. Ve volném čase se podílí na tvorbě internetového videomagazínu metrobus.cz . Členem Zelených je od roku 2017, “V 19 letech jsem se rozhodl, že ke změně politiky v Praze i v Česku chci přispět víc, než jen docházením k volbám,” vysvětlil svůj motiv.

Dan vnímá dopravu jako klíčové téma pro hlavní město. “Je potřeba lidem vysvětlovat, že jednotlivé druhy dopravy nemají soupeřit, ale doplňovat se,” říká. Důraz má být podle něj kladen na nejzranitelnější účastníky silničního provozu – chodce a cyklisty. Řešení vidí ve zklidnění dopravy, snížení rychlosti, zabezpečení přechodů a tvorbě nových cyklistických spojení.

“Nelíbí se mi třeba když při funkčním městském okruhu na levém břehu Vltavy může řidič projet centrem Prahy i přes Malostranské náměstí nebo kolem Národního divadla,” uvedl příklad. Kritizuje také “dálnici” přes Václavské náměstí. “Jízdní pruhy se šířkou tří metrů mají být na dálnicích mimo město, ne na nejznámějším náměstí v Česku.” Naopak nedostačující jsou podle něj možnosti bezpečného průjezdu těmito místy na kole. “Jsou to místa klíčová pro spojení skrz Prahu, ale bohužel si na ně troufají jen zkušení cyklisté,” upozorňuje Dan Černý.

U veřejné dopravy je podle Dana potřeba zlepšit plynulost, preferenci a odolnost vůči kolonám, často podle jeho zkušenosti stačí vyhrazení jízdního pruhu. Praha ale potřebuje rozjet i velké projekty jako je tramvajové spojení Kobylis, Bohnic a Podbaby, jižní tramvajová tangenta nebo trať ze Spořilova na Opatov. Zásadní je i rozvoj trolejbusové dopravy, dodal nový pražský spolupředseda Zelených.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama