Tomio Okamura

Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD)
  • SPD
  • Moravskoslezský kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

28.11.2020 18:50:00

Koncesionáři nemají právo vědět, kdo kolik bere z jejich peněz?

Koncesionáři nemají právo vědět, kdo kolik bere z jejich peněz?

Komentář na facebookovém profilu k tajení platů zaměstnanců ČT a návrhu zrušení koncesionářských poplatků

 Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl usvědčen z prokazatelné lži! Před časem na to upozornily Lidovky.cz a je dobré to znovu připomínat. Dá se říci: svůj k svému. Když se čerstvě zvoleného generálního ředitele ČT moderátor večerních Událostí, komentářů Jakub Železný ptal na jeho „krátkou komunistickou minulost“, Dvořák zareagoval: „Já bych jednak opravil tu komunistickou minulost. Já jsem nebyl členem KSČ, já jsem byl pouze kandidátem.“ LN si ovšem vyžádaly údaje z Národního archivu, které odhalují něco jiného. Na evidenční kartě Petra Dvořáka stojí, že kandidátem se stal již v červnu 1987. A 20. září 1989 pak povýšil na člena strany. Číslo legitimace: 01926322.

Média také informovala, že patnáct vrcholných manažerů České televize získalo za loňský rok na mzdách a odměnách přes 46,5 milionu korun! Každý z 15 top manažerů si tedy v roce 2019 přišel v průměru na 3,1 milionu korun hrubého, tedy 258 tisíc měsíčně! A Česká televize navíc tají, kdo kolik dostal! Ta Česká televize, která ostatní peskuje a kádruje, je sama netransparentní! Je to výsměch českým občanům. Takhle to dál nejde a není možné, aby vedení ČT z koncesionářských poplatků mělo takovéto nehorázné odměny!

Česká televize uvedla, že „údaj o výši mzdy a odměn bez zohlednění úkolů a odpovědnosti dané osoby nemá opodstatnění a přínos z hlediska přispění k diskuzi ve věcech veřejného zájmu“. To je nehorázný výsměch! Koncesionáři nemají právo vědět, kdo kolik bere z jejich peněz?

O výši mzdy u vedoucích pracovníků rozhoduje generální ředitel, tedy Petr Dvořák, který si sám přijde na velmi pěkné peníze –jeho základní měsíční plat je 242 tisíc korun hrubého. Rada ČT mu k ročnímu platu 2,9 milionu korun může schválit maximální odměnu ve výši kolem 2,4 milionu. V minulých letech ji vždy dostal!

Rozpočet České televize je 6,674 miliardy korun. Na mzdy je vyčleněno 2,040 miliardy korun pro téměř tři tisíce zaměstnanců. Jejich průměrná mzda dosahuje 43 693 Kč.

Prosazujeme přeměnu České televize na státní příspěvkovou organizaci se stanoveným a kontrolovatelným rozpočtem, která bude objektivně informovat o dění ve světě a České republice. Hnutí SPD prosazuje zrušení koncesionářských poplatků.

Bohužel vláda hnutí ANO, ČSSD s podporou KSČM v pondělí 18. listopadu 2019 odmítla podpořit návrh poslanců SPD na rozšíření okruhu lidí osvobozených od úhrady koncesionářských poplatků České televizi a Českému rozhlasu. Poslanci SPD navrhovali zrušit koncesionářské poplatky starobním a invalidním důchodcům a samoživitelům, kteří pečují o nezletilé dítě, a také lidem a domácnostem s příjmy pod čtyřnásobek životního minima.

Jsme přesvědčeni o tom, že právě těmto skupinám obyvatel by měl stát zlevňovat život, a nikoliv jim ukládat poplatky. Osvobodit od poplatků navrhujeme také ústavní zařízení, která poskytují péči nemocným a seniorům. Poplatky jsou v podstatě forma daně, kterou Česká televize a Český rozhlas vybírají, aniž jejich hospodaření podléhá odpovídající kontrole.

Hnutí SPD nadále prosazuje a bude prosazovat úplné zrušení koncesionářských poplatků. Česká televize se musí zpět vrátit zpět do rukou českých občanů.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama