PhDr. Ing. Mgr. et Mgr. Jiří Valenta, DBA

  • KSČM
  • Plzeňský kraj
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,62. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

11.01.2012 17:55:26

MANIFEST NESPOKOJENÉHO OBČANA ČESKÉ REPUBLIKY 2012

MANIFEST NESPOKOJENÉHO OBČANA ČESKÉ REPUBLIKY 2012

...

      Neradostný morální stav české společnosti spjatý nejen s absencí či s postupným rozkladem tradičních hodnot jako jsou slušnost, spravedlnost, solidarita, poctivost, nezištnost, skromnost, tolerance nebo i vlastenectví aj., ale též úzce provázaný s trvale upadající ekonomickou kondicí státu, stojícího dnes prakticky před bankrotem, by měl přinutit k hlubší úvaze a bilancování příčin a následků každého objektivně uvažujícího člověka.
    Cílem autora tohoto manifestu nejsou nicnevypovídající či zjednodušující  odsudky pramenící z jakéhosi „černobílého politického vidění“, ba ani odkazy směřující ke konkrétním viníkům z konkrétních politických subjektů a jejich konkrétním proviněním. Jedná se mu zejména o pokus o objektivní posouzení a přístup k dnešnímu stavu společnosti s eventuálním vybuzením obecné motivace, která by měla posloužit při zahájení individuálně i skupinově efektivních kroků, tolik nutných k radikální nápravě, dokud a pokud to ještě lze.
    Z veřejně dostupných, oficiálních a neoficiálních informačních zdrojů, případně z jejich vzájemné komparace (porovnání), ale i eventuálně z vlastních empirických (zkušenostních) vstupů lze z průběhu posledních 22 let objektivně abstrahovat následující fakta:

   Usilovná a oprávněná snaha velké části občanů Československé socialistické republiky o všeobecné reformy v politické a hospodářské oblasti byla proti vůli lidu této země po roce 1989 účelově zmanipulována a následně i podvodně zjednodušena na státem řízený, podporovaný a striktně vnucovaný „hon za individuálním blahobytem a svobodami“.
  První "polistopadový" prezident sliboval reformy v rámci socialismu oběma léty spřáteleným národům, a to na rozdíl od nové montáže "urputného a bezohledného" kapitalismu. Současně ve svých vyjádřeních nepřipouštěl zdražování, vyšší nezaměstnanost, ale ani živelnou privatizaci. Co se však pod  "prezidentským svícnem“ a úzce související kuratelou nastupujících „ekonomických hegemonů revoluce“ opojených nabytou mocí a snadno, zejména však bezpracně získaným bohatstvím reálně stalo?

1991 – hmotný i nehmotný majetek, vybudovaný a kultivovaný po několik desítek let usilovnou prací milionů občanů, byl s využitím kupónové privatizace během několika málo let ukvapeně a nepromyšleně vytržen z majetkového portfolia státu, převeden na jednotlivce a skupiny klientelisticky spřízněných a informovaných, efektivně vytunelován a posléze často vyveden i mimo území České republiky. V tomto procesu se chopila „hlavní role“ nově zrozená, do té doby v našich podmínkách neznámá sociální skupina: politicko – podnikatelský propletenec, po jehož patologické touze po majetkových benefitech zbyly ostatním občanům pouze "oči pro pláč", k tomu desítky pohřešovaných či mrtvých „navždy uložených k věčnému spánku“ na dnech přehrad, jezer a rybníků či zakopaných v lesích.

1993 - společný stát Čechů a Slováků byl za přispění koncentrovaného mediálního tlaku a umného zveličování objemově zcela nepostatných nacionalistických třenic účelově roztržen a jeho politický a hospodářský vliv byl tak do budoucna v rámci sjednocující se Evropy strategicky minimalizován. K jednomu z nejzásadnějších rozhodnutí v novodobých dějinách československé státnosti došlo bez vypsání referenda, tzn. bez ohledu na názor samotných občanů.

1999 – již samostatná Česká republika vstoupila do NATO, i když se v devadesátých letech obecně proklamovalo, že po rozpuštění Varšavské smlouvy, zanikne i tento útočný vojenský  blok. Členstvím ČR v NATO však byly vojensky pojištěny ne zcela poctivě nabyté gigantické majetky jednotlivců a elitních skupin a přispělo se ke kamufláži dobyvačných a surovinových válek zejména USA a dalších „západních spojenců“ projevem jakéhosi širokého demokratického konsensu.
&

     Přesuňme se od systémově přelomového roku 1989 na pomyslné časové ose o více než dvě desítky let později. Společně nyní, po vysilující etapě násilně naroubovaných politických změn a liberálně – tržních reforem a zároveň při spolupůsobení všech neblahých zákonnitostí kapitalismu, můžeme bez jakéhokoliv ideologického podtextu zhodnotit, zda se nám v ČR daří tak, jak jsme si představovali. Opravdu jsme se o následující smutné skutečnosti zasloužili pouze sami nebo nám k nelichotivému stavu reality dnešních dní  „někdo“ úmyslně napomohl?


ZDEVASTOVANÁ  EKONOMIKA

- státní (veřejný) dluh vyrostl již na: 1 bilion 561 mld. Kč (k lednu 2012), tzn., že činí 42% ročního hrubého domácího produktu, je to částka přibližně 10x vyšší než v roce 1993,
-zadlužení českých domácností stouplo i pod vlivem podpráhově působích, podbízivých a klamavých reklam, podvodného jednání zprostředkovatelů a nepoctivých podnikatelů, při lichvářsky nastavených úrocích na: 1 bilion 138 mld. Kč (k lednu 2011), což znamená, že každá rodina v ČR pomyslně dlužila 265 tis. Kč, tímto zjištěním lze s úspěchem vyvrátit tvrzení vládnoucí politické garnitury o soustavném zvyšování životní úrovně lidí např. v oblasti bydlení – nové domy, byty, při koupi stavebních pozemků atd., neboť prakticky velká část těchto občanských „výdobytků“ je pořízena prostřednictvím mnohaletého zadlužení,
-státní majetek, který nepodlehl rychlému rozebrání v rámci kupónové privatizace, je doprivatizováván tzv. standardními metodami, často značně pod svojí skutečnou hodnotou, „polistopadové české vlády“ razí v tomto smyslu teorii, „že stát bývá vždy horším hospodářem než soukromník“, při jejich personální politice a souvisejícím, neodborným a zpolitizovaným obsazováním vedoucích a řídících funkcí ve státní správě měly a mají, bohužel ke škodě českého národa, pravdu,
-íce jak třetina obyvatel ČR je přesvědčena, že korupce je přítomna ve všech státních ústavních institucích (SANEP), skoro 90% dotázaných je přesvědčeno, že výroky politické reprezentace o boji proti korupci jsou pouze líbivou proklamací, více jak 75% respondentů se domnívá, že v dnešním politickém systému se dá v zásadě podplatit každý, neboť je to jen otázka výše poskytnuté finanční částky (STEM), bez ohledu na statistické průzkumy je nepochybné, že vysoká míra korupce v ČR devastuje celou českou ekonomiku,
-počet aktivních podnikatelů přesahuje jeden milion osob (podle sčítání 2011 je však zaevidováno skoro 2,3 milionů podnikatelů) na 5 172 737 ekonomicky aktivních obyvatel, což je při nulových ziscích tisíců z nich zcela nesmyslný státem podporovaný počet (kontroly jsou úmyslně málo přísně a tak neúčinné, odvody relativně nízké). Aj.

DEGRADACE  ŠKOLSKÉHO SYSTÉMU A VZDĚLÁNÍ

-vzdělání je již od základního stupně obsahově degradováno, velká část soukromých středních škol neposkytuje svým studentům odpovídající kvalitu výuky a jejich vědomostní potenciál bývá tak nedostatečný, zejména soukromé VŠ však i velice špatným absolventům středního stupně vzdělání  často umožňují snadno dosáhnout vysokoškolské kvalifikace,
-hromadně se obchoduje s falešnými maturitními vysvědčeními, ale i s vysokoškolskými diplomy, v „lepším případě“ se VŠ vzdělání dalo často získat podvodným studiem (viz nejznámější kauza plzeňské Právnické fakulty, kde se magisterský titul dal pořídit i za několik měsíců),
-masově roste počet maturantů na úkor obsazenosti učebních oborů, stejně intenzivně roste počet vysokoškoláků, kteří mají následně v praxi minimální možnost uplatnění a jejich nadbytečný počet zcela prokazatelně nevede k hospodářskému růstu země (2001 – 203 tis. / 2010 – 360 tis. vysokoškoláků), vzdělávací proces je kompletně infikován ideologickým přepisováním historie, tendenční a zpolitizovanou výukou. Aj.

DEFICIT PRÁVA A DEMOKRACIE

-v České republice je velice omezená vymahatelnost práva, trestní řízení se u mnoha závažných kriminálních deliktů, zejména hospodářského charakteru, účelově prodlužuje do té doby, než dojde k zániku samotné trestnosti deliktu tj. k promlčení nebo začnou být důkazní prostředky s velkým odstupem času pro soud již méně věrohodné či se dokonce v průběhu vyšetřování ztratí,
-veřejnoprávní sdělovací prostředky nereflektují demokratickými volbami získané politické rozdělení moci ve společnosti a svoji zaujatou, zejména pravicově a elitářsky nasměrovanou skladbou programů vysílání destruují občanské právo na přístup k objektivním informacím, umně skrývanou cenzurou jsou zasažená i soukromá média, ale též mnohé internetové servery,
-rovný přístup k získání zaměstnání všem občanům České republiky je zcela nedemokraticky omezován zákonem č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích ČSFR, ČR a SR (tzv. velký lustrační zákon) a zákonem č. 279/1992 Sb. o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie ČR a příslušníků SNV ČR (tzv. malý lustrační zákon), včetně jejich dalších novel, zajímavé na tomto zideologizovaném přístupu státu k některým skupinám obyvatel je, že část archivních materiálů, týkajících se mnohých „polistopadových“ exekutivních, legislativních i soudních prominentů se po „listopadové revoluci“ ztratila, příp. byla skartována, jiné osoby byly soudním rozhodnutím tzv. očištěny,
-i přes doložený počet obětí Čechů a Slováků ve II. světové válce přesahující hranici 360 tisíc lidí a fatální hospodářskou destrukci celého státu došlo v roce 1990 k české omluvě sudetským Němcům za způsobená poválečná příkoří (a to přestože byla výnosy prezidenta Beneše německá menšina zbavena občanských i majetkových práv v Československu). Aj.


NEKONCEPČNÍ POLITIKA ZAMĚSTNANOSTI

-míra registrované nezaměstnanosti činila v prosinci 2011 8,6%, což odpovídalo počtu 508 451 uchazečů o práci, počet volných míst činil k tomuto období 35 784, nejvyšší nezaměstnanost zaznamenal Jeseník (16,8%), Bruntál (16,5%) a Most (15,6%), v tzv. vyloučených lokalitách však stoupá nezaměstnanost až přes 90%. Aj.  

KVALITNÍ A DOSTUPNÉ ZDRAVOTNICTVÍ POUZE PRO ELITY

-regulačními poplatky (zřízenými tzv. za účelem omezení plýtvání a zneužívání zdravotnických služeb) byla počátkem roku 2008 poprvé prolomena ústavní bariéra garantující bezplatnou zdravotní péči,
-v roce 2012 budou poprvé uplatněny tzv. zdravotní nadstandardy, které např. rozdílnou kvalitou poskytovaných náhrad zcela popřou rovný přístup ke zdravotní péči a občané se začnou i v této oblasti řadit do kategorií pouze podle ekonomického statusu (Např. Ministerstvo zdravotnictví ČR uvažuje o tom, že na umělý kyčelní kloub budou někteří pacienti čekat až 72 týdnů, z logické úvahy vyplývá, že zřejmě ti nejméně majetní). Aj.

PODVODNÉ  RESTITUCE

-postupem doby dochází stále častěji k "podivným" ztrátám archivních dokumentů, které doposud znemožňovaly návrat majetku zrádcům a kolaborantům s nacisty, a to zejména příslušníkům šlechtických rodů, v tomto ohledu jsou porušovány stále platná zákonná opatření: Dekret presidenta republiky č.16/1945 Sb. o potrestání nacistických zločinců a jejich pomahačů a o mimořádných lidových soudech a Dekret presidenta republiky č.108/1945 Sb. o konfiskaci nepřátelského majetku a Fondech národní obnovy,
-stát ustupuje i majetkovým požadavkům církve, přestože "hitlerovské" Německo právě jako první diplomaticky uznal Vatikán (konkordát 1933) a někteří z českých kněží s nacisty otevřeně kolaborovali, církevní hodnostáři pomáhali po válce k útěku i mnohým významným nacistickým zločincům, dnes si církev v ČR nárokuje restituci 56% zabaveného majetku a dalších 59 miliard Kč + úroky, které budou  spláceny po dobu 30 let zcela bez ohledu na fakt, že od dob panovníka Josefa II. byl četný „církevní“ majetek spoluvlastněn státem. Aj.

PARALYZACE ARMÁDY

česká armáda je  početně i technicky zcela zdecimována, přeplněna generály a vyššími důstojníky s obrovskými příjmy, vojáci a vysoce předražená (v některých případech i nefunkční) technika, získaná z nevýhodných miliardových tendrů, jsou využívány v teritoriálním a surovinovém zájmu USA, jindy při útocích NATO na suverénní státní celky, rozsáhlá a nedotčená přírodní krajina českých vojenských újezdů bude v nejbližší době minimalizována a s největší pravděpodobností zprivatizována spřízněnými firmami. Aj.

ZEMĚDĚLSTVÍ PŘED ZÁNIKEM

-po desítky let fungující zemědělství bylo nesystémovými zásahy české vlády a účelovými systémovými zásahy z Bruselu zdecimováno a uměle přivedeno ke krachu, potravinová soběstačnost přestala v ČR prakticky existovat a stát je již z 30% závislý na dovozu potravin z ciziny, tisíce kamionů tak převáží denně miliony tun potravin z jednoho konce Evropy na druhý, (např. za pouhé první dva roky od vstupu ČR do EU se zvýšilo domácí záporné saldo v obchodu s masem 3,5x). Aj.

STAGNACE RŮSTU POPULACE – NÍZKÁ PORODNOST

-nesporným měřítkem míry spokojenosti obyvatel s politickým a hospodářským vývojem země bývá vždy počet rodících se dětí, v ČR dnes natalita (porodnost) nezajišťuje ani míru prosté reprodukce obyvatelstva, zatímco v roce 1989 se na území ČR narodilo přibližně 128 tis. dětí, v roce 2010 to bylo již jen přibližně 114 tis. živě narozených dětí (a to se hovoří o baby -boomu), velký podíl však mají na tomto počtu děti přistěhovalých osob ze zahraničí.

     Výčet prezentovaných fatálních pochybení směřujících k faktické likvidaci českého státu jako celku a skokovému snížení kvality života jeho jednotlivých příslušníků musí být na tomto místě přirozeně zcela nekompletní. Každý z nás si však může svými každodenními zkušenostmi těchto několik zásadnějších aspektů ověřit, doplnit a předložené autorské postřehy bohužel namnoze rozšířit.
&

     K tomu, aby bylo možno stále rostoucí masové rozčarování z posledních dvou desítek let společenského a ekonomického vývoje efektivně utlumovat a široká veřejnost byla  udržována v požadované poslušnosti a ve víře v "lepší zítřky", využívá  mocenská elita ČR některých historicky ověřených prostředků:

-snižování pozornosti veřejnosti vytvářením množstvím zástupných pseudoproblémů,
-při růstu volebních preferencí opozičních politických stran, zejména subjektů levicových, bývá obratem spuštěna mediální antikampaň, je to možné proto, že veřejnoprávní média jsou v ČR silně pod nepřímým vlivem exponentů soukromého kapitálu a ostatní sdělovací prostředky vlastní především podnikatelské subjekty z tzv. západních zemí, kde již mají s  ideovými antikampaněmi bohaté zkušenosti,
-oficiálně vynucované přejímání a aplikace kulturních vzorců jiných, antropologicky zcela nesourodých společností a kultur (zejména kultur anglosaského světa),
-snižování pozornosti veřejnosti vyvoláváním davové psychózy masovými aktivitami a  nekritickým přeceňováním jejich významu (do této oblasti patří  sportovní fanatismus aj.),
-ovlivňování a formování společnosti názory "vhodných celebrit", a to často osob nehodnotného životního stylu a pochybné morálky (alkoholici, toxikomani, promiskuitní osoby, egoističtí lháři a podvodníci apod.), ve společnosti se rozbujelo modlářství a probíhá proces  adorace kultu politické osobnosti,  
-nepravdivá či polopravdivá, mnohokráte opakovaná mediální prohlášení představitelů státu, např. 2008 – novoroční prezidentský projev o nejlepším stavu české společnosti v jejích dějinách, (tzv. Goebbelsovský přístup k ovlivňování veřejnosti tvrdící, že „stokrát opakovaná lež se stává pravdou“),
-ideová výpomoc církevních hodnostářů sofistikovaně relativizující mnohá   provinění současné dominující ekonomicko – politické garnitury aj.

     S takovýmito životními mantinely nastavenými českým občanům a jim odpovídajícímu stavu naší společnosti si dovoluji zásadně nesouhlasit a  rozhodně se proti nim vymezuji.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama