Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.

  • PRAHA SOBĚ
  • Hlavní město Praha
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,61. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.06.2020 21:31:00

Potvrdili jsme si směr, kam mají parkovací zóny mířit

Potvrdili jsme si směr, kam mají parkovací zóny mířit

Pražští radní dnes podpořili novou Strategii rozvoje parkování 2020–2025. Materiál je příkladem konstruktivní spolupráce koaličních a opozičních stran.

 Dokument byl ještě před projednáním v radě odsouhlasen také výborem pro dopravu pražského zastupitelstva včetně přítomných opozičních zastupitelů ODS a ANO. Praha předpokládá další rozvoj zón placeného stání na základě budoucího konsensu většiny městských části.

Materiál neobsahuje konkrétní popis dalších kroků – jen po mnoha letech relativně nahodilého vývoje definuje strategii dalšího rozvoje zón placeného stání (ZPS) v Praze. Vyjmenovává také nedostatky současného systému a navrhuje jejich řešení. Strategie bude řešit hlavně problémy s návštěvnickým parkováním, cílem je zajistit co nejvíc míst pro rezidenty. Například se musí změnit, že podzemní garáže zejí prázdnotou a řidiči nelegálně parkují nad zemí na místech rezidentů nebo fakt, že platí stejná cena parkování návštěvníků Prahy na periferii a v centru.

„Když vláda během pandemie zrušila parkovací zóny a místa rezidentů mohli obsadit návštěvníci města, jasně se ukázalo, jak jsou modré zóny pro rezidenty důležité. Vítají je i městské části, nedávno na základě jejich žádostí rada schválila rozšíření zón v Praze 5, 6, 9 a 18 a nové vyznačení na celém území Prahy 10. Předpokládám, že tento trend bude pokračovat. Proto musíme vyhodnotit dosavadní fungování parkovacích zón a nastavit směr, jakým se budou dále ubírat. V centru našeho zájmu budou vždy rezidenti a Pražané,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Cílem strategie je odstranit nedostatky dosavadního fungování, efektivně a spravedlivě rozdělit veřejný prostor mezi jeho možné uživatele, zvýšit počet parkovacích míst minimálně o 15 %, snížit nerespektování ZPS a omezit nelegální parkování na chodnících, přechodech nebo na zeleni.

„Potvrdili jsme si směr, kam mají parkovací zóny mířit. Nyní budeme s městskými částmi probírat jednotlivá specifika a jejich potřeby. Mám radost, že Strategii na výboru podpořili také opoziční zastupitelé. Samozřejmě očekáváme dotazy ohledně případných změn ceny rezidentního parkování. To je otázka jednání s městskými částmi, protože systém musí být jednotný a jeho části do sebe musí zapadat. Nic konkrétního není na stole,“ řekl dále Adam Scheinherr.

„Budeme prověřovat i možnost cca 100 volných hodin ročně pro návštěvy rezidentů a cenové zvýhodnění parkujících Pražanů mimo jejich městskou část proti běžným návštěvnickým tarifům,“ dodal Pavel Richter, předseda Výboru pro dopravu Zastupitelstva hl. m. Prahy.

Strategie rozvoje parkování 2020–2025 je v souladu se zastupitelstvem přijatým Plánem udržitelné mobility Prahy a okolí a přímo naplňuje úkol Rozvoj ZPS, který je obsažen v jeho návrhu a akčním plánu. Strategie zároveň podporuje Klimatický závazek hlavního města Prahy. Systém ZPS se neobejde bez součinnosti hlavního města Prahy, jeho podřízených organizací, jednotlivých městských částí a Středočeského kraje.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama