Mgr. Jan Chabr

  • TOP 09
  • Hlavní město Praha
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,65. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.08.2020 15:18:00

Praha zavádí chytré veřejné hodiny, aktuálně jich testuje několik desítek

Praha zavádí chytré veřejné hodiny, aktuálně jich testuje několik desítek

Na začátku léta začala městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) pilotně testovat provoz veřejných hodin se vzdáleným dohledem.

Řídí je dálkově přímo ze své holešovické centrály, odtud také ihned zjistí, pokud se zpožďují nebo třeba praskne žárovka, která je v noci osvětluje. Do budoucna by tak téměř půl tisíce pražských veřejných hodin mělo být řízeno prostřednictvím speciálního softwaru na dispečerském pracovišti THMP.

Dálkový přístup THMP testuje na třech desítkách hodin napříč Prahou. „Využíváme k tomu různá softwarová řešení s cílem vybrat to, které nejlépe odpovídá našim požadavkům. Technologii zkoušíme na hodinách typu Pulkrabek a Metrocity,“ popsal radní hl. m. Jan Chabr s tím, že data se přes mobilní síť odesílají automaticky na server společnosti THMP. „Případnou poruchu tak budou moci dispečeři řešit podstatně rychleji, než kdyby se o ní dozvěděli na základě periodických kontrol nebo hlášení občanů,“ dodal Jan Chabr.

„Takzvaně přímo od stolu tak můžeme kontrolovat stav ciferníků, synchronizaci času nebo funkčnost hodinového osvětlení. V okamžiku, kdy například dojde k výpadku hodinového strojku, nás systém automaticky upozorní. Software nám umožní sledovat i stav baterie. Ta se nabíjí jen přes noc, kdy jsou hodiny napájeny z kabelové sítě veřejného osvětlení,“ upřesnil předseda představenstva THMP Tomáš Jílek.

Software zároveň poslouží jako důležitý zdroj dat pro další zefektivnění servisu. „Uchovává totiž informace o tom, kdy nastala nějaká porucha, jak dlouho jsou hodiny napájeny ze sítě nebo z baterie, jaký je stav komunikace, případně jakou dobu nejsou hodiny synchronizované. Všechny tyto údaje jsou pro nás z hlediska zlepšování služeb pro občany samozřejmě důležité,“ uzavřel Tomáš Jílek.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama