MUDr. Zdeněk Hřib

  • Piráti
  • Hlavní město Praha
  • 1. nám. primátora hl. m. Prahy
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,48. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

06.10.2020 11:30:00

Praha otestuje inovativní technologie u dopravního značení

Praha otestuje inovativní technologie u dopravního značení

Pražští radní na pondělním jednání schválili projektový záměr s názvem Testování inovativní technologie pro správu dopravního značení. Realizací je pověřena městská společnost Operátor ICT, a. s., (OICT).

Cílem projektu je otestování IoT technologie, která poskytne například informace o GPS pozici nebo změně polohy oproti výchozímu stavu u již používaných nebo nově instalovaných dopravních značek.

Další výhodou této technologie je otestování inteligentní značky s proměnným displejem dodatkové tabulky s možností vzdáleného nastavení. Získané informace budou zobrazeny primárním uživatelům, kterými jsou městské společnosti Pražské služby, a. s., (PS) a Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a. s., (TSK). Současně budou integrovány a zobrazeny vhodným způsobem i v datové platformě hl. m. Prahy Golemio.

„V průběhu jarní a podzimní údržby zaměstnanci Pražských služeb instalují mobilní dopravní značení, které upozorňuje na zákaz zastavení v termínu čištění na dodatkové tabulce. Pravidelně, každý den sedm dní před zahájením čištění, pak kontrolují, jestli je mobilní značení na správném místě a je dobře viditelné, aby občané věděli o plánovaném čištění s dostatečným předstihem,“ vysvětlil primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib s tím, že celkový roční nájezd všech vozidel, která tyto kontroly v rámci blokového čištění ulic provádějí, je téměř 56,5 tisíce km.

Kontrola by se podle jeho slov nově prováděla pouze u dopravního značení, u kterého senzor zašle informaci o změně stavu od původního/instalovaného, tedy např. při otočení, vychýlení vlivem větru, vandalismu nebo přemístění z jiného důvodu. Celkový nájezd v rámci kontrol by se tak mohl dle odhadů snížit o 70 – 80 procent. Mělo by také dojít k výrazné časové úspoře zaměstnanců pověřených kontrolou. Celková finanční úspora je odhadována na 1 milion korun ročně při předpokládané životnosti technologie minimálně pět let.

„Tato technologie bude otestována i v jiných případech instalace mobilního dopravního značení, například u neplánovaných uzavírek a dopravních omezeních na území Prahy vlivem havárie. Informace o těchto neplánovaných uzavírkách a omezeních by následně mohla být dostupná pro řidiče prostřednictvím mobilních aplikací,“ dodal generální ředitel OICT Michal Fišer.

Podle vyjádření TSK se také v současné době velmi obtížně zjišťuje chybějící nebo poškozené dopravní značení. To může výrazně snížit bezpečnost, informovanost a plynulost provozu na pozemních komunikacích.

„Na území metropole jsou přitom místa, kde k poškození nebo ztrátě dopravního značení dochází pravidelně, ať už kvůli vandalství, nebo například poškozením nákladním autem. I v těchto případech může tato technologie přispět k zefektivnění procesů, zvýšení bezpečnosti a informovanosti a generování finančních a ekonomických úspor,“ upřesnil místopředseda představenstva OICT Matej Šandor.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama