Bc. Hynek Hanza

  • ODS
  • Teplice
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,26. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

19.02.2022 15:39:00

Představy města a dopravce o nadstandardním servisu se silně rozcházejí

Představy města a dopravce o nadstandardním servisu se silně rozcházejí

Reakce Statutárního města Teplice na otevřený dopis ředitele společnosti ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA, a.s., Ing. Daniela Adamky

 Statutární město Teplice si dovoluje tímto veřejným vyjádřením ohradit vůči otevřenému dopisu adresovanému Zastupitelstvu města Teplice ředitelem ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s., Ing. Danielem Adamkou ze dne 7. 12. 2021 ve věci změny způsobu zajišťování provozování MHD Teplice od 1. 1. 2024.

Společnost ARRIVA CITY s.r.o. nyní zajišťuje provozování MHD Teplice na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících od 1. 7. 2018. Za dobu platnosti této smlouvy byly společnosti ARRIVA CITY s.r.o. vyměřeny smluvní pokuty v souhrnné výši přes 1,7 milionu korun, zejména za neodjeté spoje v 2. polovině roku 2018.

V průběhu roku 2019 se na základě stížností samotných provozních zaměstnanců dopravce (řidičů vozidel MHD) adresovaných městu Teplice začalo město Teplice důkladněji zajímat o úroveň údržby pronajímaných vozidel. V roce 2020 proběhly 2 hloubkovější kontroly stavu vozového parku, přičemž byla dopravci vždy ponechána dostatečná lhůta na odstranění nalezených závad. Od dopravce ani v jednom případě nebyla obdržena zpětná vazba, kdy a které závady byly odstraněny, navíc máme za to, že některé závady nejsou odstraněny dodnes. V současné době se opětovně začínají ve větším počtu ozývat provozní zaměstnanci s žádostmi o řešení úrovně údržby vozidel. Představy o nadstandardním servisu se tedy ze strany města Teplice a dopravce ARRIVA CITY s.r.o. silně rozcházejí a máme za to, že představy Ing. Daniela Adamky o fungování teplického provozu se značně liší od reality.

Se společností ARRIVA CITY s.r.o. probíhá standardní komunikace srovnatelná s ostatními smluvními stranami města Teplice zajišťující základní služby pro občany města (např. svoz odpadu, správa veřejného osvětlení atp.). Naopak neevidujeme ze strany dopravce významné snahy o otevření diskuse ve věcech zvýšení kvality nabízených služeb (vyjma nabídky na instalaci Wi Fi do vozidel MHD, což město Teplice nepovažuje za zásadní a nezbytný prvek místní MHD, ve které průměrný cestující tráví okolo 10 minut). Stejně tak nabídka na pořízení nových trolejbusů prostřednictvím dopravce a dotačních titulů nebyla ze strany města Teplice akceptována, zejména s ohledem na nutnost prodloužení platnosti aktuální smlouvy na dobu udržitelnosti projektu.

Od založení vnitřního provozovatele MHD Teplice město Teplice očekává zejména zvýšení kontroly nad každodenním provozem MHD, zprůhlednění vynakládaných finančních prostředků na její provozování a kontrolu nad technickým stavem svého vozového parku. V aktuálním modelu nemá město Teplice kontrolu nad tím, jak přesně je využita poskytovaná kompenzace na provoz MHD, která se pohybuje okolo 8 milionů korun každý měsíc, soukromým dopravcem. Město Teplice nicméně připouští, že provozování MHD Teplice může pod hlavičkou vnitřního provozovatele být lehce finančně náročnější, a to zejména s ohledem na skutečnost, že skupina ARRIVA má některé činnosti centralizovány pro všechny provozy v České republice, případně i okolních státech. Nesouhlasíme však s přirovnáním k Dopravní společnosti Ústeckého kraje (DSÚK) zřízené Ústeckým krajem v roce 2017, jelikož město Teplice se nachází v naprosto rozdílné situaci –– vlastní drtivou většinu vozového parku, kompletní dopravní infrastrukturu a prostory pro odstavování a servis vozového parku. DSÚK tímto ve svém počátku nedisponovala a částečně dodnes nedisponuje (část vozového parku je nadále pronajímána od soukromých subjektů).

S ohledem na výše uvedené si dovolujeme konstatovat, že informace uvedené v otevřeném dopise ředitele ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s., Ing. Daniela Adamky se z větší části nezakládají na skutečnostech a byly účelově použity ve snaze o zvrácení rozhodnutí orgánů města Teplice ve věci provozování MHD Teplice po 1. 1. 2024. Zároveň si dovolujeme vyzvat zástupce společnosti ARRIVA CITY s.r.o. i ARRIVA TRANSPORT ČESKÁ REPUBLIKA a.s., aby pro budoucí vzájemnou komunikaci využili nejprve standardní komunikační cesty, nikoliv otevřené dopisy. Vedení města Teplice i odbor dopravy Magistrátu města Teplice je přístupný jakémukoliv jednání v těchto věcech. Závěrem uvádíme, že Zastupitelstvo města Teplice na svém zasedání dne 10. 12. 2021 rozhodlo o zřízení příspěvkové organizace Městská doprava Teplice, p.o., která od současného dopravce převezme provozování MHD Teplice od 1. 1. 2024.

Bc. Hynek Hanza
primátor

V Teplicích dne 16. 2. 2022

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama