Mgr. Martin Červíček, Brig.gen.v.v.

  • ODS
  • Náchod
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,35. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.04.2022 9:15:00

Polská S3 bude na hranicích v roce 2024, česká D11 o dva roky později

Polská S3 bude na hranicích v roce 2024, česká D11 o dva roky později

V Polsku se tento týden uskutečnilo setkání zástupců česko-polské spolupráce. Tématem jednání byla dostavba úseků dálnice S3 na polské straně a dálnice D11 na té české.

 Podle odhadů by mohli Poláci svou dálnici přivést na hranici s Českem už na jaře roku 2024. Po české D11 by přitom řidiči mohli na státní hranice dojet až v roce 2026.

„Na české straně z důvodu zanedbání přípravy ze strany státu v letech 2010 až 2014 chybí dostavět 40 kilometrů dálnice od Jaroměře na státní hranici. Letos začne ŘSD s obchvatem Jaroměře za cca 1,5 miliardy korun, jenž je navazující stavbou na D11. A vzhledem k tomu, že od Poláků v rámci jednání zazněla i nová zajímavá informace, že kromě již dříve plánované výstavby dálnice směrem na Wroclaw chtějí pokračovat v budování dálniční sítě i směrem na Kudowu Zdroj – Klodzko a Náchod, bude jaroměřský obchvat významný i s ohledem na tuto skutečnost,“ uvedl po jednání hejtman Martin Červíček.

Podle něj je důležité zahájit v roce 2023 i výstavbu obchvatu Náchoda. Lze totiž předpokládat, že stávající mezinárodní trasu přes Náchod bude tranzitní doprava využívat i po dokončení D11 a S3.

Pro další úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova se nyní zpracovává projektové dokumentace k vydanému stavebnímu povolení. Zároveň s tím pokračuje majetková příprava. Začátek stavby dalšího úseku je v plánu v roce 2025. Už příští rok by mohly začít stavební práce na úseku z Trutnova ke státním hranicím. I zde probíhají majetkoprávní přípravy a letos bude ŘSD žádat o stavební povolení.

„Bohužel problémem pro jednání mezi ČR a Polskem zůstává sjednocení představ o tom, jak bude vypadat doprava v příhraničí v době ukončené dostavby S3, kdy naše silnice nebude schopna pojmout v plném objemu nákladní dopravu z polské strany,“ nastínil hejtman. Sám však bude nadále trvat na dosavadním stanovisku a platnosti systému výjimek povolujících průjezd nákladní dopravy v předmětném úseku na české straně a v souvislosti s tím připravuji dubnové setkání ministrů dopravy obou zemí.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama