Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.

  • PRAHA SOBĚ
  • Hlavní město Praha
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,61. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

06.04.2022 4:48:00

Konec bloudění v Praze

Konec bloudění v Praze

Komentář na facebookovém profilu ke zpřehlednění dopravy v Praze.

 PRAHA BEZ BLOUDĚNÍ

Každý to zná. Občas se ocitneme ve stanici metra, kam nejezdíme každý den a neznáme zpaměti správný výstup. Nebo otravné studování označníků na autobusových terminálech. Na Andělu nebo Strossmayerově náměstí zase obíhání ramen křižovatky, abychom odhalili, kde a do jaké tramvaje nastoupit. Co mají tyto situace společného? Dnešní NEinformační orientační systém v Praze. S tím bude naštěstí brzo konec. Po skoro 40 letech jsme dnes s Pražská integrovaná doprava představili vítězný návrh nového informačního a orientačního systému, takzvaný way-finding systém.

Je jednoduchý, přehledný, uživatelsky příjemný a plný online informací. Inspiraci jsme si vzali z toho existujícího od Jiřího Rathouského a Rostislava Vaňka, který bohužel poslední dekády trpěl tím, že se o něj nikdo pořádně nestaral a nerozvíjel ho. Navíc máme teď po městě asi osm správců a je v tom akorát zmatek. Po vzoru Londýna, Berlína nebo New Yorku to konečně všechno sjednotíme. Jeden příklad za všechny, proč je to důležité? Brzy zahájíme hlavní stavbu metra D. Změní se všechna dopravní schémata nad dveřmi ve vozech metra a na nástupištích, a to i na existujících trasách. Praha získá novou linku, nové přestupní uzly, které na ukazatelích nesmí chybět.

Čím více dopravních možností v MHD nabízíme, tím přehlednější musí vše být. Nedovedu si představit, že bychom do moderního dopravního hubu Terminál Smíchov, kde se na jednom místě setká městská i příměstská železnice, městské i linkové autobusy, metro, tramvaje i P+R parkoviště, cpali informační systém minulého století, který nepracuje s množstvím online informací. Máme je přitom k dispozici. To je jako kdybyste dali do nového auta kompas místo satelitní navigace.

Do soutěže CZECHDESIGN se přihlásilo celkem 16 týmů z celého světa. V mezinárodní konkurenci zvítězil český tým tvořený grafickým studiem Side2, ateliérem A69 architekti a typografickým studiem Superior Type. Myslím, že zaslouženě. Odvedli skvělou práci. Já jsem s výsledkem spokojený. Co na něj říkáte vy? V létě začneme nový orientační systém testovat a slovo Pražanů bude hrát velkou roli. Až po zjištění a zapracování připomínek obyvatel Prahy budeme nový orientační systém nasazovat všude. Ona totiž jedna věc je, jak to vypadá na papíře, ale až ostrý provoz prozradí nejvíc. A k tomu budeme potřebovat vaši pomoc. 

Cestující se v rámci pilotních projektů mohou těšit odjezdové digitální panely s online informacemi na autobusových zastávkách například na Proseku, Ládví a Budějovické a mnoho dalších. U Nádraží Holešovice a stanice metra Háje a Palmovka umístíme totemy zvýrazňující přístup do metra na železniční zastávku. Na pilotní pěší trase ze Staroměstského náměstí přes Letnou až na Výstaviště umístíme obelisky a směrovky pro snadnou pěší orientaci.

Nosiče, co vidíte na fotce, budou do neděle viset v CAMP - Centrum architektury a městského plánování. Přijďte se mrknout.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama