Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.

  • PRAHA SOBĚ
  • Hlavní město Praha
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,61. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

28.03.2023 10:57:00

Zastupitelstvo se postavilo za rekonstrukci železničního mostu

Zastupitelstvo se postavilo za rekonstrukci železničního mostu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k budoucnosti nejvýznamnější pražské technické památky

 Napříč všemi politickými kluby bylo přijato usnesení: Zastupitelstvo hl. m. Prahy podporuje rekonstrukci Výtoňského mostu za využití moderních technologií při zachování co nejvíce z charakteru, hmoty a ducha této stavby, která je reprezentována zejména obloukovou nýtovanou konstrukcí přes Vltavu.

Vedení města se za opozici i koalici shodlo na dalším osudu mostu a jako vlastník jeho části, nedávno důkladně opravených lávek, jasně vyjádřilo své stanovisko.

Most je ikonickou stavbou, neodmyslitelně propsanou do pražského pamoramatu, navíc je součástí ochrany UNESCO a plní nepostradatelnou dopravní funkci. Zastupitelé navíc podpořili jeho rozšíření o třetí kolej a vznik nové zastávky na Výtoni, která zaručí lepší obslužnost Albertova a přestup na nábřežní tramvajové linky.

Pokud tedy Správa železnic a pan ministr dopravy Martin Kupka chtějí naleznout nejrychlejší cestu k řešení aktuálního špatného a zanedbaného stavu mostu, je nutné jít cestou rekonstrukce. Tato varianta je nejrychleji připravitelnou, a hlavně povolitelnou. Nejde totiž proti Prze, UNESCO, Ministerstvu kultury a Národnímu památkovému ústavu.

Hlavní město již v minulosti nechalo zpracovat dvě studie proveditelnosti, ty prokázaly:

  1. Realizovatelnost rekonstrukce mostu za využití moderních technologií. V principu se během rekonstrukce kompletně vymění mostovka - část mostu schovaná pod kolejemi za úplně novou při využití současných technologií a materiálů, která bude mít životnost stejnou jako nový most. Naopak ikonická oblouková část bude rekonstruována, některé prvky vyměněny a hlavně od roku 1957 poprvé opět natřena protikorozní ochranou.
  2. Možnost doplnění třetí koleje na novou konstrukci, dostatečně subtilní a respektující původní památkově chráněný most a vznik nové zastávky na Výtoni.

Na závěr si vypůjčím citát Jana Wericha: "Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod."

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama