Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,95. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.05.2025 4:33:00

Silný tlak vnímáme od starostů i občanů z okolí

Silný tlak vnímáme od starostů i občanů z okolí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k provizornímu sjezdu D35 Ostrov – Vysoké Mýto.

 D35 Ostrov – Vysoké Mýto: provizorní sjezd může ulevit obcím dřív než tunel

Už během přípravy stavby dálnice D35 Ostrov – Vysoké Mýto se počítalo s tím, jak co nejrychleji pomoci obcím v okolí. Výsledkem je důležitá možnost: zprovoznit dálnici dříve, než bude hotový tunel Homole. Klíčovým řešením je provizorní sjezd na silnici I/17 za obcí Stradouň, který umožní napojení dopravy na novou trasu, aniž by se čekalo na úplné dokončení stavby.

Kamiony i osobní vozy by se tak mohly částečně přesunout z obcí na novou dálnici, což výrazně uleví obyvatelům v okolí. Zpět na D35 by se pak doprava napojila přes připravovanou okružní křižovatku Vysoké Mýto–západ. Ta je součástí sousedního úseku D35 Vysoké Mýto – Džbánov.

Rozhodnutí, zda se tato varianta skutečně zrealizuje, padne na podzim 2025 – po dokončení ražby tunelu Homole. Jen pro srovnání – zatímco celý úsek Ostrov – Vysoké Mýto stojí 1,42 miliardy Kč, samotný tunel Homole má stát více – 1,75 miliardy Kč. Je proto logické hledat možnosti, jak zprovoznit alespoň část trasy dřív.

Z vlastní zkušenosti vím, jak silný tlak vnímáme od starostů i občanů z okolí – všichni si přejeme ulevit regionu co nejdříve. Pokud nám technické a bezpečnostní podmínky umožní provizorní zprovoznění, podpořím to naplno. Dálnice má sloužit lidem.

Na stavbě se už od května 2024 intenzivně pracuje – probíhají přeložky inženýrských sítí, zakládají se mostní konstrukce, sypou násypy a odtěžují zářezy. Do konce roku 2026 má být celý sedmikilometrový úsek uveden do provozu.

D35 není jen páteří regionu, ale i symbolem toho, že když se dobře plánuje, dá se pomoci lidem dřív než na konci projekt. Ve fotogalerii se můžete podívat trhacích pracích na tunelu Homole u Vysokého Mýta 

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama