Ing. Karel Janeček

Bez stranické příslušnosti.
  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,41. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.09.2013 19:50:50

Silnice z Týniště nad Orlicí do Borohrádku se dočká rekonstrukce

Silnice z Týniště nad Orlicí do Borohrádku se dočká rekonstrukce

Informace o krajské silnici

Vážení spoluobčané,

ve zpravodajství i regionálních denících se v poslední době objevilo několik zpráv souvisejících s rekonstrukcemi silnic v okolí. Následující článek by vám měl přiblížit vývoj situace na trase Borohrádek – Týniště nad Orlicí.

Silnice spojující Týniště nad Orlicí s Borohrádkem (II/305 ) se dočká zásadní rekonstrukce: komunikace je dlouhodobě v nevyhovujícím stavu a některé mosty jsou před koncem životnosti. Královéhradecký kraj proto nechá silnici po částech opravit.  Peníze pro potřebné stavební práce, díky kterým bude cestování z Týniště na Borohrádek pohodlnější a bezpečnější, chce získat kraj z finančních zdrojů Evropské unie během programovacího období 2014 -2020.

V současné době se připravuje výběrové řízení na zhotovení projektové dokumentace na úsek Albrechtice nad Orlicí – Borohrádek. Trasa o celkové délce 6,2 km je rozdělena na čtyři části:

ÚSEK č.1 - úsek Albrechtice nad Orlicí křižovatka III/3051 - začátek obce Žďár nad Orlicí (km cca 0,832 - 3,800).

ÚSEK č. 2 - úsek Žďár nad Orlicí průtah (km cca 3,800 - 4,400).

ÚSEK č. 3 - úsek Žďár nad Orlicí konec - Borohrádek zahrádkářská kolonie (km cca 4,400 - 6,500).

ÚSEK č. 4 - úsek průtah města Borohrádek (ul. Havlíčkova) po provedenou stavební úpravu křižovatky se silnicí I/36

Projektová dokumentace bude zahrnovat rekonstrukci vlastní vozovky, odvodňovací zařízení (příkopy, propustky, v průtahu obcí uliční vpusti, případně silniční kanalizaci) a další silniční příslušenství. Součástí stavby bude i rekonstrukce mostu.

Celá rekonstrukce v úseku Albrechtice nad Orlicí – Borohrádek proběhne ve stávající trase komunikace, tzn., že bude zachováno směrové i šířkové uspořádání komunikace, aby nedošlo k záborům nových pozemků.

Do konce letošního roku bude vyhlášeno další výběrové řízení vypracování projektové dokumentace na úsek Týniště nad Orlicí – Albrechtice nad Orlicí. Tento úsek silnice je směrově i šířkově nevyhovující, na trase se nachází most přes Orlici a 5 inundačních mostů, které jsou na konci své životnosti, jejich únosnost neumožňuje průjezd nákladních automobilů. Vzhledem k těmto skutečnostem bude tento úsek vybudován jako novostavba, dojde k záboru pozemků, a proto bude třeba nejprve vypracovat dokumentaci pro územní rozhodnutí, získat územní rozhodnutí a následně po vypracování dokumentace pro stavební povolení získat i vlastní stavební povolení.

Vzhledem k finanční náročnosti se předpokládá realizace stavby po jednotlivých úsecích. První úsek by mohl být zahájen, v případě přidělení dotace, v roce 2015.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama