ThDr. Kateřina Klasnová

Praha 1 a střední Čechy
  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,85. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.10.2013 11:31:41

Rozšíření Letiště Vodochody ohrozí kvalitu života desetitisíců lidí, ale i stát

Rozšíření Letiště Vodochody ohrozí kvalitu života desetitisíců lidí, ale i stát

Kateřina Klasnová i nadále bojuje proti rozšíření Letiště Vodochody

I když se už Kateřina Klasnová nepohybuje v nejvyšší politice, nepřestává se věnovat dlouhodobým problémům Středočeského kraje, za nějž byla v roce 2010 zvolena do sněmovny. Naposledy se dotazovala příslušných ministerstev a institucí na stanoviska k dálniční přípojce a způsoby vypracování hodnocení studie EIA.

"Například exstarosta Panenských Břežan Libor Holík mne upozornil, že firma Eurocontrol, která pro ministerstvo životního prostředí zpracovala hlukovou studii případného rozšíření Letiště Vodochody, se zabývá pouze bezpečností letového provozu, nikoli vyhodnocováním hluku - ani nemá odborníka na akustiku," uvedla Kateřina Klasnová, exposlankyně VV za Středočeský kraj. Dotázala se proto na ministerstvu životního prostředí, proč byla právě firma Eurocontrol vybrána. "Dozvěděla jsem se, že si tato organizace zakládá na své prestiži a v ČR takto nezávislou organizaci nalézt nelze. Ministerstvo prý k zadání studie firmě Eurocontrol přistoupilo proto, že mělo pochybnosti o správnosti hlukové studie z řad dotčených obcí a veřejnosti, jež je součástí EIA. Eurocontrol inkasoval od ministerstva přes čtyřicet tisíc euro, tedy lehce přes milion korun," upozornila Klasnová.

Eurocontrol neuznal výsledky studie obcí z okolí Vodochod a podpořil tak investora, skupinu Penta, v realizaci rozšíření letiště. Přesto i tento posudek upozorňuje v některých pasážích na rizika projektu a zpochybňuje jeho potřebnost. Rozšíření letiště už je přitom téměř na spadnutí, a to i navzdory projednání EIA (v již čtvrté fázi) s veřejností, které se konalo 23. července. Bouřlivá debata tehdy trvala od poledne do ranních 05.00. "Naše námitky, podložené mnoha studiemi, však odborníci placení ministerstvem životního prostředí vůbec neuznali. Přestože při té mnohahodinové debatě bylo zjevné, že se v problematice letiště zcela neorientují," uvedl Libor Holík, který byl na celém veřejném slyšení přítomen. Evropská unie navíc minulý týden opět varovala Českou republiku, že procesy EIA u nás nejsou standardní, odporují pravidlům EU a ohrožují přidělení dotací.

Klasnová se také ptala na ministerstvu vnitra a na Ředitelství silnic a dálnic, zda je již povolená přípojka od letiště k dálnici D8. ŘSD v zákonné lhůtě, stanovené zákonem o svobodném přístupu k informacím, neodpovědělo. "Podle ministerstva vnitra sice o přípojku požádáno bylo, dosud ale žadatel nedodal dodatek - a to kapacitní posouzení nově navrhované mimoúrovňové křižovatky. Proto samozřejmě povolení k přípojce vydáno nebylo, jakkoli se už objevují informace o tom, že je připojení letiště k dálnici vyřešeno," podotkla Kateřina Klasnová.

Boj proti rozšíření Letiště Vodochody vede spolu se zástupci některých dotčených obcí a místních občanských sdružení Klasnová už roky. "Rozšíření považuji nejen za ohrožení kvality života desetitisíců lidí v okolí Vodochod, ale i za ohrožení zájmů státu, majoritního vlastníka letiště Ruzyně. Ruzyni by v případě rozšíření Letiště Vodochody v plánovaném rozsahu vyrostl zcela nesmyslný privátní konkurent," dodala Klasnová.

Více o kauze např. v otevřeném dopisu: http://www.stopletistivodochody.cz/index.php/date/2013/08/

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama