Mgr. Ivan Cinka

Středočeský zastupitel
  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,81. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.11.2013 10:41:49

Důležitý krok ke společné integraci dopravy

Důležitý krok ke společné integraci dopravy

V Praze a Středočeském kraji se připravuje „ jedna jízdenka, jeden tarif, jeden jízdní řád a jedna síť“

Před necelým rokem obnovená spolupráce Středočeského kraje s hl. m. Prahou v oblasti dopravy, která byla v uplynulém volebním období na bodu mrazu a ani před tím nevykazovala převratné výsledky, přinesla nyní první ovoce. Výbory pro dopravu kraje a hlavního města byl schválen téměř devadesátistránkový materiál Integrace veřejné dopravy v Praze a Středočeském kraji s podtitulem Analýza současného stavu a návrh dalšího postupu.

Jde o vznik společného integrovaného dopravního systému za účelem zlevnit, zjednodušit, zefektivnit a zrychlit hromadnou dopravu na celém území Prahy a Středočeského kraje. Pod pojmem integrovaný dopravní systém se přitom rozumí propojení všech druhů městské a příměstské dopravy včetně železnice na území obou krajů, poskytování služeb cestujícímu „z jednoho odlitku“ z hlediska tarifních a přepravních podmínek, koordinace jízdních řádů apod. Základní zásadou jsou „jedna jízdenka, jeden tarif, jeden jízdní řád a jedna síť“.

Materiál vznikal od ledna v pracovní skupině za účasti zástupců středočeského Odboru dopravy, pražského Ropidu a členů Výboru pro dopravu Zastupitelstva Středočeského kraje. Výbor pro dopravu byl o postupu prací pravidelně informován a pomáhal řešit sporné otázky.

Poctivě je třeba říci, že tímto materiálem byla dokončena jen první část společného úkolu – velmi potřebná analýza současného stavu. Další postup je v podstatě jen naznačen rekapitulací témat určených k řešení.

Výbor pro dopravu kraje materiál schválil 31. října. Současně požádal Odbor dopravy, aby ve spolupráci s Ropidem předložil návrh věcného a časového harmonogramu dalšího postupu integrace. Obdobný závěr přijal směrem k Ropidu i Výbor pro dopravu ZHMP, který materiál schválil na svém zasedání 6. listopadu. Nyní by na základě doporučení výborů měly sjednocování dopravních systémů projednat Rady obou krajů.

Poté je třeba neprodleně zahájit práce na konkrétní podobě integrované veřejné dopravy. Co to znamená? Především sladit dopravní plány, zapojit železnici jako páteřní dopravu i v rámci našeho kraje, sjednotit tarify (porovnat různé varianty tarifního uspořádání a uplatnit přitom požadavek na zvýhodněné cestování ve vzdálenějších oblastech kraje), zprůhlednit mechanismus rozúčtování tržeb na jednotlivé linky či spoje, a rozúčtování tržeb mezi objednateli, zavést clearing jednotlivého jízdného a časových kuponů a vzájemné uznávání jízdních dokladů na elektronické bázi pomocí bezkontaktní čipové karty, definovat požadavky odbavovacího systému apod.

Čas nás přitom tlačí, protože vzájemná dohoda na řešení těchto problémů je nutná pro nastavení podmínek výběrových řízení na dopravce. A ta jsou už prakticky přede dveřmi.

Ivan CINKA, předseda Výboru pro dopravu Zastupitelstva Středočeského kraje

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama