Ing. Zdeněk Štefek

politik ve stínu
  • KSČM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,43. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

25.11.2013 6:11:00

Racionalizaci a koncepci místo škrtů a „porcování medvěda“

Racionalizaci a koncepci místo škrtů a „porcování medvěda“

Žádný rozpočet není nafukovací – to ví asi každý. Proto bývá každé jeho sestavování bojem o prioritách, ve kterém nemusí vždy vítězit potřebná a nutná investice, ale třeba i skoro zbytečný projekt, jehož jedinou kvalifikací je správný politický dres.

Žádný rozpočet není nafukovací – to ví asi každý.  Proto bývá každé jeho sestavování bojem o prioritách, ve kterém nemusí vždy vítězit potřebná a nutná investice, ale třeba i skoro zbytečný projekt, jehož jedinou kvalifikací je správný politický dres. Že je to tak špatně, cítíte asi také, ale pokud se ocitnete na druhé straně pomyslné barikády, mezi politiky, budete čelit nutkání podporovat nesystémově a přednostně právě spřízněné duše.

Ve Středočeském kraji jsme nastoupili dlouhou cestu směrem k racionálnímu a transparentnímu hospodaření.

Stav silnic a mostů v kraji není právě nejlepší a situaci zhoršily i letošní povodně. Systematicky dáváme dohromady stavy jednotlivých úseků, jednotlivých mostů a dalších staveb, abychom určili, které je nutné opravovat přednostně. Takovýto zásobník na základě důkladné analýzy, ve kterém kromě stavu bude hrát roli jistě i vytíženost, cena, spolufinancování z fondů či spolufinancování obce bude dobrým podkladem při rozhodování o využití omezených zdrojů.

Prioritou kraje se také stávají investice, které přinesou budoucí úspory. Mediálně je přetřásané zejména zateplování. Rozhodovat, zda zateplit tu či onu školu či domov seniorů, není vůbec jednoduché. A investice do budoucích úspor se netýkají jen zateplování, jde i o aktivní energetické úsporné prvky, systémy regulace teplot, režimy provozů a třeba i o ekonomičtější světelné zdroje, což ocení zejména galerie a muzea. Cestou bude jistě udělat si nejdříve určitou inventarizaci všech příspěvkových organizací v kraji (energetická náročnost, audity, kontroly kotlů, klimatizací, revize atd.) a na základě toho pro každý objekt doporučení pro realizaci úsporných opatření.  Komplexní přehled celého kraje a z toho vyplývající žebříček nejvhodnějších organizací pro realizaci úspor pak bude k dispozici v případě vyhlášení různých dotačních programů i v případě diskuse nad krajskými investicemi. Obdobné přehledy by bylo dobré mít samozřejmě i v dalších tématech pro investice č neinvestice.

Miliony korun hmatatelných úspor je možné řešit koncepčně i pro celou řadu dalších oblastí – od množství a ceny potištěného papíru - přeměnou stovek různých tiskáren a kopírek na systém jednotného multifunkčního tiskového řešení po další snížení cen některých veřejných zakázek – např. přes e-aukce.  I pro oblast kultury a památkové péče postupně doplňujeme náměty na úspory, ale zároveň na straně druhé i náměty na zvýšení příjmů, první materiál na toto téma již dokonce prošel Radou kraje.

Na kraji šetříme a šetřit musíme. Náš plán úsporných opatření však skutečně nejsou škrty (zejména ne škrty dotýkající se lidské důstojnosti) a „porcování značně malého medvídka“, ale racionalizace a efektivizace, koncepce a systematičnost, transparentnost a otevřenost.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama