MUDr. Olga Sehnalová, MBA

  • Zlínský kraj
  • náměstkyně hejtmana
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,07. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.12.2013 20:37:11

Systém eCall je blíže svému spuštění od roku 2015

Systém eCall je blíže svému spuštění od roku 2015

Systém má zachránit tisíce lidských životů v EU ročně.

Návrh, který ukládá členským státům povinnost, aby nejpozději do 1. října 2015 zavedly na svém území nezbytnou infrastrukturu center tísňového volání eCall, jež je pro řádný příjem a vyřizování volání eCall nezbytná, dnes odhlasovali europoslanci Výboru pro dopravu a cestovní ruch.

Jedná se o další významný krok k zavedení bezpečnostního systému eCall. Rozhodnutí požaduje, aby bylo zavádění systému eCall koordinované a konzistentní ve všech členských státech, což zajistí i jeho fungování na celém území EU. Čeští řidiči kdekoliv v zahraniční ocení odstranění jazykové bariéry mezi posádkou vozidla a operátorem centra tísňového volání,“ uvedla česká europoslankyně a členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, Olga Sehnalová (ČSSD, S&D). Ta se podílela na přípravě tohoto dokumentu, a je zároveň zpravodajkou nařízení, které ustanoví povinnost výrobcům automobilů vozidla vybavovat palubní jednotkou na zpracování hovorů. V rozhodnutí mj. prosadila, že systém eCall jakožto veřejná služba tísňového volání musí být poskytována všem účastníkům silničního provozu bezplatně.

Podle rozhodnutí si členské státy mohou vybrat, zda si zřídí zvláštní centra na přijímání hovorů nebo budou volání přijímat ve stávajících centrech tísňového volání linky 112, případně si budou moci uzpůsobit přijímání volání eCall jakkoliv jinak podle svých požadavků. Česká republika je jako jedna ze tří zemí pilotního projektu již plně připravena ke spuštění služby.

"Nad rámec povinností členských států stanovených v tomto návrhu však systém eCall nemůže správně fungovat bez zapojení dalších subjektů, zejména výrobců automobilů a mobilních operátorů. Dlouhodobě proto spolupracuji s příslušnými subjekty a představiteli členských států s cílem zajistit harmonizované zavádění systému eCall a poskytnout evropským občanům jeho výhody od stanoveného roku 2015," dodává poslankyně Sehnalová.

Výbor pro dopravu a cestovní ruch zároveň odhlasoval mandát pro zpravodaje a kolektiv stínových zpravodajů k jednání s Radou o možné dohodě v tzv. prvním čtení. Hlasování na plénu Evropského parlamentu se očekává na jaře roku 2014.

O systému eCall

Veřejný systém tísňového volání eCall přivolá posádce automobilu v případě dopravní nehody pomoc prostřednictvím linky 112 a záchranářům pošle přesnou polohu havarovaného vozu, včetně počtu připoutaných pasažérů. Systém, který bude fungovat v EU přeshraničně, má urychlit příjezd sanitek až o 50 % a významně tak snížit počet smrtelných a vážných zranění v silničním provozu. V první fázi má být eCall zaveden ve všech nových modelech osobních a lehkých užitkových vozidel, v dalších fázích se počítá s jeho rozšířením i na motocykly, velké nákladní automobily, autobusy a další. Systém neumožňuje sledování vozidla ani posádky a náklady na jeho instalaci jsou minimální. Až bude plně spuštěn, měl by zachránit tisíce lidských životů v EU ročně.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama