Ing. Karel Janeček

Bez stranické příslušnosti.
  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,41. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

23.09.2014 9:02:25

Doprava je investicí do budoucna

Doprava je investicí do budoucna

Jednou z nejdůležitějších investicí do budoucnosti jakéhokoli regionu v České republice je kvalitní a bezproblémová doprava. Klíčové je zajistit údržbu a rozvoj silniční sítě a také dobře nastavit podmínky pro veřejnou dopravu - vlaky a autobusy.

 

V Královéhradeckém kraji se nám díky úspěšnému získávání evropských dotací daří komunikace udržovat v dobrém stavu.

Žádný investor se nebude „prát“ o region, kde bude špatná dopravní infrastruktura. Náš kraj má štěstí v tom, že může díky své aktivitě pravidelně čerpat finance z Bruselu. Například aktuálně se nám podařilo získat více než 30 milionů korun na rekonstrukce opěrných zdí podél silnice mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem. Jestli by ale něco zajistilo kraji z dlouhodobého hlediska slibný vývoj ekonomiky a hospodářství, byla by to především rychlostní komunikace vedoucí až na polské hranice. A to nezmiňuji bezpečnost na silnicích, která by se vybudováním takovéto klíčové dopravní spojnice rapidně zvýšila. Nyní se začalo „blýskat na lepší časy“ alespoň v tom, že dálnice D11 bude dotažená do Hradce Králové. Neméně důležité ale je, aby výstavba pokračovala dál směrem k hranicím s Polskem.

Právě kvalitní spojení kraje a republiky s Polskem by se mohlo stát významnou investicí do budoucna, která přinese užitek celé zemi. Domnívám se tedy, že stát by neměl na dálnici šetřit, ale zařadit její další stavbu mezi své priority a cíle pro příští léta.  Lidé v našem kraji dálnici a výhody, které přináší, nutně potřebují. A potřebují ji i naši sousedé v Polsku. V dopravě se stejně jako v jiných oblastech potkává vize ideálního stavu s realitou a možnostmi, které z ní vyplývají. Stejně tak, jako nelze lidi nechat bez lékaře či bez sociální pomoci, nelze je nechat ani bez kvalitních silnic. Královéhradecký kraj se maximálně snaží, aby svou dopravní infrastrukturu udržel v co nejlepším stavu. Aby se lidé bez problému dostali, kam potřebují, aby špatné silnice neodradily investory a turisty. K tomu, aby jeho snaha byla co nejefektivnější, ale bude potřebovat i silnou podporu státu.

Pokud bychom měli najít společného jmenovatele všech problémů a možností rozvoje v oblasti dopravy, jsou to jednoznačně peníze, peníze a zase jen peníze. Kraj nemůže modernizovat a opravovat silnice či dotovat provoz vlaků a autobusů, pokud by na úkor toho musel omezovat jiné resorty. To, co je pro kraj důležité a klíčové, je odpovědná a důsledná spolupráce se státem, který musí být garantem velkých projektů. Česká republika se řadí mezi vyspělé evropské státy. Svou vyspělost bychom podle mého názoru měli dokázat mimo jiné i tím, že budeme disponovat kvalitní silniční sítí, která bude pravidelně a koncepčně modernizována, která bude navazovat na evropský dopravní systém a bude mít jasně stanovený budoucí vývoj.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama