Ing. Jan Duda

  • TOP 09
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,81. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.10.2014 13:01:26

Konec nesmyslným požadavkům magistrátu

Konec nesmyslným požadavkům magistrátu

Každý z nás jistě zažil situaci, kdy si říkal, že úředník či úřednice sedící za přepážkou po něm požaduje potvrzení, které by si úřad měl zajistit sám. Přinést všechny potřebné dokumenty na první pokus je u mnohých úkonů snad nemožné.

Každý z nás jistě zažil situaci, kdy si říkal, že úředník či úřednice sedící za přepážkou po něm požaduje potvrzení, které by si úřad měl zajistit sám. Přinést všechny potřebné dokumenty na první pokus je u mnohých úkonů snad nemožné.

Omezení požadavků a tím zvýšení komfortu obsluhy občanů a živnostníků si TOP09 vytyčila jako jeden z cílů po komunálních volbách v roce 2014. Nechceme jít populistickou cestou kritizování úředníků, kteří jako profesionálové často pouze plní povinnosti, které jim ukládá neefektivně nastavený systém. Jeden příklad za všechny:

Pokud se podnikatel rozhodne, že se přihlásí do výběrového řízení pro Magistrát města České Budějovice, musí zároveň s nabídkou předložit kromě dalších výpisů také potvrzení o bezdlužnosti vůči magistrátu. Toto potvrzení vydává Magistrát na základě žádosti.

Pro podnikatele to tak znamená vypsat žádost, odnést ji na magistrát a za několik dní si dojít pro odpověď. Z druhé strany pro úředníky to přináší povinnost přijmout žádost, zaknihovat ji, postoupit správnému odboru, zjistit údaje, vyplnit odpověď a předat zpět žadateli. Toto je jedna z konkrétních ukázek, co je nutné změnit. Magistrát sám může interně zjistit, zda uchazeč nemá nedoplatky za magistrátem, přičemž požadavek na neexistenci nedoplatků lze jednoduše zahrnout do podmínek výběrového řízení. Jelikož úředníci mezi sebou mohou komunikovat elektronicky, nemusejí ani opouštět kancelář a dochází k úspoře jejich času, který musí vynaložit na úplně zbytečnou práci.

Bylo by to zcela jistě rychlejší i efektivnější, na magistrátu totiž již funguje centrální systém správy pohledávek, takže zjištění této skutečnosti nemůže zabrat více než 10 minut. Pokud snad přeci jen zabere, pak je potřeba podívat se také na fungování daného systému.

Jistě, u mnohých úkonů je zamezení těchto požadavků nemožné a to kvůli zákonům, na které město nemá žádný vliv. Soustřeďme se tak na konkrétní věci, které ovlivnit můžeme. Množství požadavků lze regulovat úpravou postupů, podle nichž se jednotlivé útvary magistrátu řídí.

V konkrétních příkladech by se dalo ještě drahnou dobu pokračovat. V současné době, kdy jsme si zvykli, jak to na magistrátu funguje, si většinou jen tiše zanadáváme, něco pomyslíme a mlčky vystojíme potřebné fronty. Snahou TOP09 však je, aby se občan cítil na magistrátu příjemně a byl rychle a komfortně odbaven. A v neposlední řadě aby měl každý při odchodu pocit, který má mít. Že magistrát je tady pro něj a ne obráceně, neboť právě tak tomu často je.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama