Mgr. Radko Martínek

  • Pardubický kraj
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,23. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

04.11.2010 10:05:34

Z Lanškrouna do Tatenice po nové silnici

Z Lanškrouna do Tatenice po nové silnici

Pardubický kraj – Pohodlněji a bezpečněji lze nyní cestovat mezi Lanškrounem a Tatenicí v Pardubickém kraji.

Pardubický kraj – Pohodlněji a bezpečněji lze nyní cestovat mezi Lanškrounem a Tatenicí v Pardubickém kraji. Při opravě tohoto bezmála desetikilometrového úseku významné krajské komunikace byla použita ojedinělá technologie recyklace vozovky za studena. Součástí stavby byla také modernizace čtyř mostních objektů či přeložka stávající komunikace v délce 350 metrů.

Úsek  z Lanškrouna do Tatenice byl prvním projektem, která byl financován z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod.  „Pardubický kraj by bez evropských peněz z Regionálního operačního programu tuto silnici vůbec nezačal stavět,“  vyzdvihl   hejtman Radko Martínek při otevření nového úseku silnice význam evropských dotací.    

Modernizace silnice II/315 Lanškroun - Tatenice byla zahájena v srpnu 2008 a silnice byla předána do předčasného užívání již v září 2010. Stavba v hodnotě 212 milionů Kč zahrnovala modernizaci úseku v délce 9,9 km a přeložku části silnice II/315 v délce cca 350 metrů.

„V celé délce trasy mezi Lanškrounem, Sázavou, Lubníkem a Tatenicí byla v obou směrech provedena sanace krajů silnice a rozšíření vozovky. Po odfrézování obrusné vrstvy následovala recyklace vozovky za studena s přidáním cementového a živičného pojiva. Na tuto podkladní vrstvu byly položeny tři vrstvy asfaltového povrchu,“ uvedl Luboš Mikulecký, projektový manažer společnosti Skanska, a. s., závod Čechy východ.

Z důvodu nevyhovující trasy stávající částí silnice II/315 před obcí Tatenice byla tato část v délce 352 metrů přeložena. Z důvodu této změny musely být provedeny také přeložky inženýrských sítí, odvodňovací zařízení, opěrná zídka či osvětlení křižovatky. Na závěr byly v okolí stavby provedeny terénní úpravy včetně rekultivace.

Součástí stavby byla i modernizace čtyř mostních objektů. Stávající silniční propustky a hospodářské sjezdy byly z důvodu nefunkčnosti vybourány a postaveny nové. V celé délce trasy bylo provedeno nové svislé a vodorovné dopravní značení, výsadba stromů a keřů. V obcích byl odfrézován nevyhovující asfaltový povrch do hloubky 10 cm a poté zde byly položeny dvě vrstvy asfaltového povrchu, také zde byly z části osazeny nové obrubníky, vodící proužky a nové uliční vpusti pro lepší odvodnění komunikace. V Tatenicích byla rovněž realizována úprava nábřežních zdí.

Investorem stavby byl Pardubický kraj, stavba byla spolufinancována Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Zhotovitelem bylo sdružení zhotovitelů pod vedením společnosti Skanska, divize Silniční stavitelství, závod Čechy východ.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama