ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,48. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

02.02.2016 15:05:00

Praha a Kladno jednají o integraci veřejné dopravy

Praha a Kladno jednají o integraci veřejné dopravy

Rada hl. m. Prahy dnes vzala na vědomí záměr integrace veřejné dopravy Kladenska do systému Pražské integrované dopravy.

 Podle rozhodnutí radních bude pokračovat příprava integrace, ale před konečným rozhodnutím bude ještě vypracován i přehled finančních dopadů do rozpočtu města a návrh na zajištění finančních prostředků jak na straně Prahy, tak Středočeského kraje.

„Ve spolupráci se Středočeským krajem připravujeme prozatím první etapu integrace, což zahrnuje přepravní spojení mezi Kladnem a Prahou. V současné době je toto spojení částečně zajišťováno autobusovou dopravou na komerční bázi, tedy bez dotace kraje, a dále v závazku takzvané veřejné služby, tedy s dotací Středočeského kraje, pěti dopravci. Doprava zahrnuje i vlakovou dopravu. Cestující převážně jezdí za kilometrické jízdné a autobusoví dopravci na komerčních spojích nenabízejí časové předplatné ani jiné jízdní výhody, jako je tomu v integrované dopravě - kromě slev nařízených Cenovým výměrem Ministerstva financí ČR. Na zbylých autobusových linkách lze cestovat za tarif Středočeské integrované dopravy a ve vlaku za tarif Českých drah TR 10 a tarif PID. Spuštění první etapy integrace Kladenska přinese zásadní změny a je připravováno k datu 1. července 2016. Má zahrnovat sjednocení všech nabízených tarifů do jednoho systému,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Jak doplnil, v rámci této integrace je nezbytné provést celou řadu kroků, ale pokud se záměr podaří uskutečnit, budou pro cestující platit jednotné jízdní doklady PID, které budou vzájemně uznávány mezi zapojenými dopravci. A v přiměřeném sortimentu také dopravci distribuovány. „Jednotný tarif napomůže dopravní optimalizaci celé oblasti. Cestující už nebudou čekat a vyžadovat »svůj spoj«, protože v rámci PID mají jízdní doklady platnost ve všech spojích v daných tarifních pásmech,“ řekl Dolínek.

Oba regiony by se na podpoře integrované dopravy podílely

Integrace je společným cílem Prahy i Středočeského kraje, přináší výhody pro cestující, ale současně i vyšší náklady na straně obou regionů. Finanční dopady se nyní ještě budou podrobně vyhodnocovat a městská rada je bude mít na stole před konečným rozhodnutím. Zatím se předpokládá, že oba regiony by se na podpoře integrované dopravě podílely částkou 49,1 mil. Kč, z toho by na Prahu připadalo 27,2 mil. Kč a na Středočeský kraj 21,9 mil. Kč. Na druhé straně ovšem je předpokládaná úspora za stávající výkony SID převedené do PID a tarifní a dopravní optimalizace a zatraktivnění spojení mezi Kladnem a Prahou.

„Integrace bude mít potenciál k získání nových cestujících. Pro Prahu je tato integrace Kladenska do PID důležitá i kvůli plnění kritérií EIA stanovených při přípravě a prodloužení metra A ze stanice Dejvická do stanice Nemocnice Motol. Pokud nevynaložíme maximální úsilí k nárůstu počtu cestujících ve veřejné dopravě, k úbytku emisí v individuální automobilové dopravě atd., mohlo být ohroženo i čerpání evropských fondů,“ dodal náměstek primátorky Dolínek.


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama