ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,48. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

26.02.2016 20:02:08

Bikesharing není ani zdaleka koncipován jen do centra a pro turisty

Bikesharing není ani zdaleka koncipován jen do centra a pro turisty

Rada hlavního města dnes schválila studii technické proveditelnosti zavedení systému veřejného půjčování kol, kterou předložil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek, a uložila Dopravnímu podniku, aby realizoval výběrové řízení na dodavatele.

Dodavatele bikesharingu vybere Dopravní podnik formou soutěžního dialogu. Vybraný dodavatel bude zodpovědný za komplexní vytvoření a navazující provoz a údržbu systému. Dodavatel také zajistí výrobu kol, vybudování stojanů pro kola, vytvoří aplikaci umožňující platby za užívání kol, zajistí potřebný hardware a software pro monitoring kapacit, komunikaci s uživateli apod.

Finanční model bikesharingu v Praze bude vytvořen až po určení konkrétní podoby systému, který vzejde ze soutěžního dialogu. Podle předběžných předpokladů by se Praha finančně podílela na vstupní investici a provozních nákladech, které jí budou v budoucnu zpětně kompenzovány prostřednictvím uživatelských poplatků za užití kol a z reklamy sponzorů.

„O bikesharingu se v Praze mluví už roky, ale zatím proběhly jen menší nepovedené pokusy. Byl bych rád, kdyby se tato služba, která je v západní Evropě už obvyklá a populární, chytla i u nás. Je to další alternativa přesunu po městě zejména na kratší vzdálenost, která je ekologická a tichá. Pevně věřím, že ze soutěžního dialogu vzejde smysluplná nabídka,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek, který si je vědom i úskalí, která bikesharing přinese zejména ve specifickém prostředí historického centra Prahy. „Je jasné, že v úzkých uličkách centra bude nutné například stojany instalovat velmi citlivě. Jsem připraven vše konzultovat s vedením Prahy 1 a věřím, že se dočkám vstřícnosti i z jeho strany. Zároveň je důležité si uvědomit, že projekt městského bikesharingu není ani zdaleka koncipován jen do centra a pro turisty. Záměr je mnohem širší. Chceme, aby bikesharing hojně využívali i Pražané, dovedu si představit třeba studenty, když se přesouvají mezi přednáškami,“ doplnil Dolínek.

Území, na kterém budou sdílená kola k dispozici, je plánováno tak, aby pokrývalo alespoň části městských částí Praha 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 a Praha Troja.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama