Miloš Babiš

  • ANO 2011
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,78. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

22.04.2016 21:23:00

Kruhové objezdy opět bezpečné

Kruhové objezdy opět bezpečné

Už se nemusíte obávat, že při příjezdu na kruhový objezd nebudete vědět, kdo má přednost. Od ledna platila úprava, která způsobila, že na kruhovém objezdu mohly platit dvě možnosti.

Ministerstvo dopravy však nyní vydalo doplňující opatření, které vše uvádí do původního stavu – kruhový objezd se dvěma značkami a tím pádem přednost vozidel na kruhovém objezdu.

Na konci března jsem informoval o problematické úpravě vyhlášky ministerstva dopravy, která způsobila zmatek v tom, kdo má vlastně na kruhovém objezdu přednost. Vyhláška, která platí od 1. 1. 2016, nahradila dřívější povinnost značení kruhového objezdu dvěma značkami („Kruhový objezd“ a „Dej přednost v jízdě“), možností značit pouze jednou značkou – „Kruhový objezd“. Tím se ale odstranilo pro řadu lidí zautomatizované pravidlo přednosti vozidel na kruhovém objezdu.

Podle nové vyhlášky by mělo toto vozidlo přednost pouze v případě, že by povinná značka „Kruhový objezd“ byla doplněna značkou upravující přednost. Naštěstí tím, že do konce loňského roku platilo označení dvěma značkami, nebyly zaznamenány případy, kdy by pro kruhový objezd platila pravidla obyčejné křižovatky, tedy přednost zprava.

Vzhledem k tomu, že mě formulace ve vyhlášce překvapila, obrátil jsem se s touto záležitostí na ministerstvo dopravy, které vyhlášku vydalo. Pan ministr Ťok zjednal nápravu obratem. Jak uvedl v tiskové zprávě, u některých částí vyhlášky došlo k nejasnostem, které se ukázaly až při uvedení do praxe.

Ministerstvo nepřehledný právní stav vyřešilo doplněním vyhlášky o metodický pokyn, který byl rozeslán všem obcím s rozšířenou působností a který obsahuje instrukce, jak značit kruhové objezdy, aby nebyla ohrožena bezpečnost a plynulost provozu, tedy dvěma značkami – „Kruhový objezd“ a značkou upravující přednost. Odkazuje také na to, že přednost vozidel na kruhovém objezdu je v ČR zakotvena ve vnímání veřejnosti velmi pevně. Mohlo by tedy docházet k ohrožení bezpečnosti osob, i přes to, že každý řidič by měl příslušná pravidla znát a uplatňovat je při řízení. Jako druhý důvod pro vydání metodické pokynu uvedlo ministerstvo i problém ucpávání kruhových objezdů v případě, že by na nich platila přednost zprava. Samotný kruhový objezd, který má být lépe průjezdnou křižovatkou, by tak ztrácel význam.

Jsem velmi rád, že i díky značnému zájmu ze strany médií i veřejnosti, se podařilo rychle nalézt řešení, jak zajistit bezpečnost provozu na kruhových objezdech.

Psáno pro blog.idnes.cz

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama