ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,73. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

24.08.2016 19:47:00

Otázky pro ministra Ťoka k tématu nákupu vlaků pro regionální dopravu

Otázky pro ministra Ťoka k tématu nákupu vlaků pro regionální dopravu

Na včerejší tiskové konferenci hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák spolu s náměstkem pro dopravu Danielem Havlíkem upozornil na skutečnosti, které jsou spojené s nákupem nových vlaků pro regionální dopravu.

 Na včerejší tiskové konferenci hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák spolu s náměstkem pro dopravu Danielem Havlíkem upozornil na skutečnosti, které jsou spojené s nákupem nových vlaků pro regionální dopravu s tím, že nečinnost ministerstva dopravy ohrožuje čerpání téměř 18 miliard korun z evropských prostředků na obnovu zastaralého vlakového parku. Dnes požádal hejtman MSK dopisem ministra dopravy Dana Ťoka o odpovědi na otázky, které jsou spojené s modernizací osobní železniční dopravy v České republice.

Na tiskové konferenci 23. 8. 2016 seznámil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák spolu s náměstkem pro dopravu Danielem Havlíkem novináře se závažnými skutečnostmi ohledně nákupu nových vlaků pro regionální dopravu. Upozornil především na to, že nečinnost ministerstva dopravy ohrožuje čerpání téměř 18 miliard korun z evropských prostředků na obnovu zastaralého vlakového parku.

Namísto věcné argumentace se ministerstvo uchýlilo k odpovědím s nepravdivými či neúplnými informacemi a k obvinění z vedení předvolební kampaně. Reakci ministerstva dopravy považuje hejtman za nedostatečnou a nepravdivou a vyzval dnes dopisem ministra dopravy Dana Ťoka k zodpovězení otázek, spojených s modernizací osobní železniční dopravy v České republice. Investice do osobní železniční dopravy je pro všechny kraje a jejich občany naprosto zásadní otázkou.

„Ministerstvo dopravy zjevně využívá toho, že laická veřejnost není s tématem nákupu vlaků pro regionální dopravu detailně seznámena. Ve své reakci se odkazuje na neexistující dohody a dokumenty, ukazuje neznalost či nepochopení podstaty problému a hýří optimismem, kterým ale jen zastírá svoji nekompetentnost. Proto jsme se rozhodli položit ministru dopravy Danu Ťokovi několik konkrétních dotazů a požádat ho o to, aby veřejnosti jednoduchou a srozumitelnou formou na dotazy odpověděl. V sázce je dostupnost a především bezpečnost osobní železniční dopravy v krajích,“ vysvětluje hejtmana Miroslav Novák.

OTÁZKY PRO MINISTRA DOPRAVY DANA ŤOKA:

1) Říkáte, že čerpání Operačního programu Doprava 2 (OPD2) není ohroženo. Ministerstvo pro místní rozvoj ale označilo OPD2 za vůbec nejrizikovější operační program. Toto jste také potvrdil na vládě, díky čemuž se převedly cca 2 mld. Kč do Operačního programu Životní prostředí? Můžete uvést nějaký konkrétní důkaz, kromě obecných deklarací, který by veřejnost přesvědčil o tom, že OPD2 není ohrožen?

2) Na základě čeho tvrdíte, že původně operační program OPD2 v případě pořízení kolejových vozidel nebyl určen pro regiony, když OPD2 nikdy nerozlišoval mezi vozidly pro kraje a stát?

3) Na základě čeho jste v OPD2 navrhli částku pouze cca 7,7 mld. Kč, která je pro potřeby ČR naprosto nedostačující?

4) Divíte se, že MSK problematiku čerpání prostředků EU otevřel nyní, když chce čerpat prostředky až v roce 2017. Jak dlouho podle vás trvá příprava projektů na čerpání prostředků z EU? Opravdu se domníváte, že na konci srpna 2016 máme stále dost času?

5) Plzeňský kraj čeká na dotační výzvu, kterou jste mu slíbili, od března 2016. Proč neplníte své sliby krajům a nedodržujete vypsání výzev?

6) Proč namísto vypisování výzev vymýšlíte nevyzkoušený experiment státní půjčovny vlaků? Nejedná se náhodou o objednávku určitých soukromých dopravců, kteří jako jediní chtějí státní půjčovnu vlaků?

7) Proč vůbec se státní půjčovnou operujete, když to kraje odmítli?

8) Proč jste doposud nepředložili žádný relevantní dokument pojednávající o státní půjčovně?

9) Proč jste doposud nepředložili zápis z jednání soukromých dopravců s EK bez účasti Českých drah a MD? Vy ho snad nemáte?

10) Proč jste před schválením OPD2 neoslovili kraje ohledně jejich představy na obnovu železničního vozidlového parku, ale udělali jste to až po schválení OPD2?

11) Proč jste rok od schválení OPD2 s EK vůbec neřešili realokaci prostředků na vozidla v rámci OPD2, když již v srpnu 2015 bylo zřejmé, že vámi navržená částka je naprosto nedostačující?

12) Veřejně tedy přiznáváte, že jste kraje od konce roku 2015 uváděli v omyl, když jste tvrdili (např. v dopise pana ministra č.j. 52/2015-190-STKO/11), že na regionální vozidla je zajištěno 10,964 mld. Kč a v článku uvedeném dne 24.08.2016 na www.novinky.cz jste uvedli, že je zajištěno pouze 8 mld. Kč? Je tedy programová dokumentace schválená vládou chybná, jelikož v ní slibujete přes 18 mld. Kč z dotačních prostředků?


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama