Česká Lípa [okres Česká Lípa]

ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.05.2017 10:27:19

Kulatý stůl přispěl k poznání vzájemných potřeb

Kulatý stůl přispěl k poznání vzájemných potřeb

Poptávku po technicky zdatných absolventech škol a po kvalitních pracovnících konstatovalo druhé setkání zástupců škol, města Česká Lípa, Okresní hospodářské komory a ÚP. Účastníci kulatého stolu se 11. května dohodli na několika formách spolupráce.

„Již několik let trh práce volá po technicky zaměřených absolventech. Proto jsme jako město iniciovali např. projekt Šikovné ruce aneb Řemesel se nebojíme, setkání výchovných a kariérních poradců ve firmě Festool nebo právě tento kulatý stůl. Z výsledků našeho jednání jednoznačně pro město vyplývá nutnost dovybavit a zmodernizovat školní dílny. Proto budeme chtít dát do rozpočtu r. 2018 peníze právě do této oblasti,“ říká místostarostka České Lípy Alena Šafránková.

Setkání uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti, rozborem demografického vývoje v Libereckém kraji a srovnáním zájmu žáků o různé typy středních škol v našem kraji a celkově v republice. Problém vidí v nastavení výuky ve školách, ale i v nedostatečné spolupráci zaměstnavatelů se školami. V diskuzi se ve všech pádech skloňovala nezastupitelná role rodičů, kteří rozhodují o dalším profesním směřování dětí. Technické obory včetně odborného vyučení je dnes nutno chápat jako velmi perspektivní.

Zástupkyně společnosti AABYSS s.r.o. Šárka Prachařová do diskuze např. přispěla příkladem dobré praxe z Liberce, kde se podrobně zabývají kariérovým poradenstvím. Roli kariérového poradce by podle ní neměl zastávat výchovný poradce, ale člověk, který bude jednat s firmami, navštěvovat je a organizovat společnou činnost. „Kariérové poradenství je dnes realizováno ve školách spíš jako informační servis při výběru variant dalšího vzdělávání. Cesta za budoucím povoláním by měla ale začít u dětí už ve 3. – 4. třídě. Měli bychom umět rozpoznat předpoklady a zájmy dítěte a nabídnout mu cestu, jak předpoklady rozvíjet a zdokonalovat se. Vidím tu několik možností – např. podporu moderního vybavení škol, zájmového technického vzdělávání a těsnější propojení základních a středních škol,“ doplňuje Karel Minařík, ředitel ZŠ Partyzánská.

Zaměstnavatelé, firmy a živnostníci nadefinují své potřeby vůči školám, zorganizují exkurze pro žáky ZŠ, vyšlou zástupce přímo do škol na besedy a pomohou školám s finanční či materiální pomocí při technickém vzdělávání.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama